Stoelen wijziging Fabia

darkprojectx

Forumguru
Gezien het feit dat ik mijn stoelen niet zo heel erg super vindt zitten en dat de bijrijder stoel niet eens in hoogte verstelbaar is ben ik opzoek naar andere stoelen.

Heeft iemand enig idee of er ooit Recaro stoelen zijn gemaakt voor de Fabia?
Of is op het frame van de stoelen een andere stoel te plaatsen? Of direct in de rails te plaatsen? (ander model Skoda, ander merk auto?)

In de vw vento had ik het standaard interieur vervangen voor een golf 4 trendline interieur (1 stapje lager dan recaro stoelen) en dat zat super goed! Ik zat lekkerder in de auto dan thuis op de bank :D

Gerke

Forumguru
Scheel zou je eens kunnen kijken, die maakt in principe voor elke auto een oplossing.

Tallguy

Forumguru
Ik weet niet of het per se Recaro moet zijn, anders zou je kunnen overwegen om een op maat gemaakte stoel te kopen (ASS autostoel of een Scheel autostoel). Kost je wel een paar duiten, maar dan heb je een stoel op maat en die kan je meenemen naar je volgende auto(s).
Het railsysteem wordt passend gemaakt mits ze niet al iets klaar hebben.
Echter...je gaat dan wel de in hoogte verstelbaarheid missen (kan wel, maar niet via een hendel...dan moet je wat schroeven loshalen).

Oh ja..en de zij airbag (in je stoel) wordt uitgeschakeld omdat een maatstoel niet default een airbag heeft.

Zelf heb ik zo'n ASS autostoel (zie ook mijn topic(je) daarover). Die zit, voor mij althans, veel beter dan de standaard stoelen.

Is dat geen optie...heb je de zgn 'sportstoelen' in je Fabia of de standaard stoelen? De sportstoelen zitten wel beter naar mijn mening dan de standaard stoelen. Die zullen ongetwijfeld wel uit te wisselen zijn met je huidige spul.

darkprojectx

Forumguru
ik heb normale standaard stoelen in de Fabia, geen sport uitvoering

(helaas alleen plaatje van achterbank)

GroteFoto-QV3CJPEK.jpg

hoe zat het ook weer met de bodemplaat van de fabia? was die gelijk aan die van de vw polo?

** edit, al gevonden **
"Hij maakt gebruik van dezelfde bodemplaat als de Volkswagen Polo. Sterker nog, al voordat de huidige Polo ten tonele kwam, was de Tsjech er al mee uitgerust" Mooi maar over welke Polo hebben we het hier?

het hoeft geen recaro te worden en ook geen leer, maar wat luxer mag zeker!

Glenn

Actief lid
voorstoelen passen van veel modellen

ja van polo maar ook veel mooier van een tt of zo

octavia 2 rs heb ik ook al gezien in een fabia dus er kan veel

darkprojectx

Forumguru
past dat gewoon 1 op 1?

toen ik de golf 4 stoelen in de vento ging bouwen moest ik aan de stoelen en aan de bodemplaat van de auto slijpen..

darkprojectx

Forumguru
ja klopt, vento en golf 3 is 1 op 1.
vento en golf 4 is... 1 op... niet gelijk aan elkaar haha
wieltjes van de stoel die door de rails lopen zijn te breed dus moet je smaller slijpen,
extra beugel van de stoel moet er vanaf geslepen worden,
montagepunt (bodemplaat) van de stoel is anders, moet aan geslepen worden.

zo gaat dat ongeveer:

links de golf 4 stoel, rechts de standaard vento stoel

GroteFoto-GV6TMNQG.jpg

mijn grootste hobby... ahum NOT.. slijpen in de bodemplaat van de auto

GroteFoto-SA74CSDE.jpg

voorzichtig de wieltjes en asjes iets smaller slijpen, beugeltje moet er ook af!

GroteFoto-KK76ZHZS.jpg

en klaar!

GroteFoto-FKTONJ3O.jpg

Ik weet niet wie er interesse in heeft, maar ik heb ook nog een filmpje online staan van mn vorige project auto

http://www.youtube.com/watch?v=ps-pG7t18JE

Wallie

Lid
Zoals al gezegd, ik kan je de sportstoelen van de Fabia van harte aanraden! Kan een dealer vast wel voor je bestellen als 'onderdeel'.

Maare, mag je zelf eigenlijk wel gaan knutselen aan je stoelen? Lijkt me toch een onderdeel waar de auto op gekeurd is, als je het niet 100% plaatst kan het knap gevaardelijk worden bij een ongeval.

darkprojectx

Forumguru
heb je gelijk in, en daarom hebben we het toen met de vento goed aangepast. Was een dagje werk maar daarna ging hij ook met vlag en wimpel door de keuring :xyxthumbs:

heb je toevallig een foto van de sport uitvoering?

deze rs stoelen uit de mk2 fabia vind ik ook wel kaasje.. ben benieuwd wat dat zo moet kosten...

skoda_fabia_rs_interieur.jpg

misschien beter nog, weet iemand waar je online een brochure of iets dergelijks kan downloaden/bezichtigen met alle fabia 1 uitvoeringen?

Bovenaan Onderaan