Stoelen met lendensteun geleverd op Rapid

MikeyMan

Actief lid
Goedemiddag,

Wij hebben sinds kort een rapid voor de deur staan. Bevalt prima, alleen de stoelen vallen wat tegen. Ook al in vergelijking met het oudere model Fabia.

Dit komt vooral doordat de rugsteun een lendensteun mist.

Nu zat ik tweedehands stoelen te bekijken. Maar het lijkt erop dat deze geen van allen een lendensteun hebben.

Iemand enig idee of deze uberhaupt leverbaar geweest is?
 

Canon-Eye

Forumguru
De bestuurdersstoel van mijn Leon ST heeft een verstelbare lendensteun.
Of deze stoel ook op het frame van de Rapid zou passen kan ik niet beoordelen, maar het is misschien het navragen waard.
 

Okki

Donateur
Naar mijn weten is dit geen optie geweest op de Rapid.

Ik moest in het begin even wennen aan de stoelen maar 'voor mij' bevallen ze prima
 

EdK

Forumguru
Anders een auto stoffeerder zoeken en mee praten of het is in te brengen in je bestaande stoel !?
 

MikeyMan

Actief lid
Om de vragen te beantwoorden:
- Het is zeker mogelijk om een aftermarket lendesteun in te bouwen. Dat is dan zo'n opblaasbaar kussentje. Niet echt ideaal, en je hebt zo'n pompje rond slingeren. Heb er nog eentje liggen, die ik ooit in mijn Carina had.
- Was juist specifiek opzoek naar OEM, aangezien een andere stoel er naar mijn idee niet uit ziet.
- Zal eens kijken of een Toledo idd wel leverbaar is geweest met lendesteun. Dan is de rugleuning wellicht over te zetten.
 

Atria

Actief lid
Toledo is niet leverbaar geweest met lendesteun. Wel had de FR-line wat "sportievere" stoelen, waarin ik altijd goede ondersteuning in de rug heb ervaren.
 

Cordoba

Forumguru
Zoals Bakkertje ook al aangeeft, het simpelste is om de rails van de stoel op te meten (breedte en lengte) en dan te vergelijken als je twijfelt. In mijn Fabia I combi heb ik het complete zitmeubilair vervangen door dat uit een Ibiza FR (3-deurs), en mijn originele achterbank is achter in 5-deurs Ibiza gegaan (6L generatie) maar ook stoelen en banken uit een Polo van de zelfde generatie past.

Voor de Rapid moet je even uitzoeken of het interieur uit de klasse Ibiza/Fabia komt, of uit de klasse Leon/Octavia van vergelijkbare generatie.
 
Bovenaan Onderaan