Stiller...

Just_me

Nieuw lid
Eindelijk, na lang getwijfeld te hebben eindelijk m'n 2.0 TDI (140pk) laten chippen.

En....

Had ik dit maar veel eerder laten doen!

Het eerste wat opviel is dat de motor veer rustiger loopt.
Over het hele toerengebied is hij echt een stuk stiller geworden en de trillingen binnenin zijn aanzienlijk minder.

Achteraf heeft miijn inziens de motor nooit echt mooi gelopen.

En dan de toename van het vermogen!
Echt veel beter!
Haalt (nog) veel explosiever door in de toeren, geweldige acceleratie.

En dan...

Op de koop toe een veel lager brandstofverbruik (hoe is het mogelijk).
Volgens de boardcomputer echt heel veel minder maar in de praktijk zeker een besparing van 10 - 15%. (bij een gelijke rijstijl)

Kortom in een woord:

GEWELDIG!!!
 
A

andreg

Eindelijk, na lang getwijfeld te hebben eindelijk m'n 2.0 TDI (140pk) laten chippen.

En....

Had ik dit maar veel eerder laten doen!

Het eerste wat opviel is dat de motor veer rustiger loopt.
Over het hele toerengebied is hij echt een stuk stiller geworden en de trillingen binnenin zijn aanzienlijk minder.

Achteraf heeft miijn inziens de motor nooit echt mooi gelopen.

En dan de toename van het vermogen!
Echt veel beter!
Haalt (nog) veel explosiever door in de toeren, geweldige acceleratie.

En dan...

Op de koop toe een veel lager brandstofverbruik (hoe is het mogelijk).
Volgens de boardcomputer echt heel veel minder maar in de praktijk zeker een besparing van 10 - 15%. (bij een gelijke rijstijl)

Kortom in een woord:

GEWELDIG!!!

Ik ben blij voor je man :)
 

Dutch4x4

Senior Member
Dat is me ook opgevallen bij mijn twee getunede auto's: alsof ze toen pas de elektronica hadden die bij de motoren hoorde.

Eigenlijk ook niet zo gek: fabrikanten moeten heel veel compromissen sluiten om aan emissie-eisen te voldoen, dus een motor loopt gewoon niet denderend op de huidige standaardprogramma's. Met name de gasrespons wordt beter van een goeie tune, maar ook het verbruik. En dat laatste is juist uit milieuoogpunt opmerkelijk...
 

___JC___

Forumguru
Als een auto stiller wordt van chippen wil ik niet weten hoeveel herie ie maakt als ie standaard is...
 

VEEJAY

Forumguru
Al issie stiller, met of zonder chip het blijft een diesel=tractorgeluid bij koude motor. Tenzij je een chip hebt die je auto sneller dan het geluid laat gaan. :923:

Waar istie gechipt en heb je een vermogensuitdraai?
 

follow-me

Nieuw lid
Eindelijk, na lang getwijfeld te hebben eindelijk m'n 2.0 TDI (140pk) laten chippen.

En....

Had ik dit maar veel eerder laten doen!

Het eerste wat opviel is dat de motor veer rustiger loopt.
Over het hele toerengebied is hij echt een stuk stiller geworden en de trillingen binnenin zijn aanzienlijk minder.

Achteraf heeft miijn inziens de motor nooit echt mooi gelopen.

En dan de toename van het vermogen!
Echt veel beter!
Haalt (nog) veel explosiever door in de toeren, geweldige acceleratie.

En dan...

Op de koop toe een veel lager brandstofverbruik (hoe is het mogelijk).
Volgens de boardcomputer echt heel veel minder maar in de praktijk zeker een besparing van 10 - 15%. (bij een gelijke rijstijl)

Kortom in een woord:

GEWELDIG!!!
FF heel dom?! Wat houdt tunen in en wat kost 't ????
PS. Ik heb een octavia combi 1,9TDI
 

___JC___

Forumguru
ff heel kort. Tunen is het motormanagement aanpassen zodat er meer brandstof en lucht ingespoten wordt in de cylinders. Moderne dieselmotoren hebben een marge en leveren dus minder pk en nm dan mogelijk is. Andere software er in en met een 1.9TDI moet je 140pk en 320NM wel halen. Als je alle garantes van de dealer wil behouden zal je het via de dealer moeten doen maar das relatief duur.
 
Bovenaan Onderaan