Stijle voorraam

Waalko Kramer

Forumguru
Zijn er meerdere Fabia-rijders die last hebben van de steile voorraam?

Bij stilstaan voor verkeerslichten is het erg lastig om te zien of het licht op rood of groen staat

En is er iets aan te doen (hulpmiddel??)

EdK

Forumguru
Of je stopt iets voor de stopstreep zodat je de verkeerslichten toch ziet, zorg er wel voor dat je op de ingevreesde lus in wegdek staat want anders blijft het verkeerslicht op rood staan en zal nooit groen worden .....

dirkkroneman

Forumguru
Lol wat een geweldige bijdrage erik xD
Daar zijn idd van die (ronde) "ribbelstickers" voor te koop. Gewoon bij de Halfords of de gemiddelde automaterialenzaak te koop ;)

Net zoals hierboven vermeld zijn er (niet zo fraaie) stickers te koop voor op je voorraam. Ik zelf gebruik het al jaren en als je ze een beetje linksboven op het raam plakt is 'ie niet al te hinderlijk. Ik heb de mijne gekocht bij Halfords voor een heel acceptabele prijs. Al zijn ze niet mooi ze zijn wel degelijk functioneel. Veel succes!

Cordoba

Forumguru
Die 'stickers' zijn Fresnel lenzen in flexibele vorm en met lijmlaag. Je zag ze vroeger ook regelmatig voor de achterruit, om bij parkeren beter achter de auto te kunnen kijken.

Andere opties voor de TS:
- stoelzitting lager zetten
- stuur zo ver mogelijk naar voren zetten, en dan dus ook je stoel/rugleuning naar voren, een aantal cm's verschil kan al aardig schelen in het zicht.

EdK

Forumguru
Tsja Cornee met de wagens die jij hebt lig je in een wagen ipv zitten dus heb jij die dingen niet nodig.
Als jij recht onder een verkeerslicht staat met die bolide zie je nog dat hij op groen springt

EdK

Forumguru
Ja in holland kennen we wel stoplichten, nadeel er van is alleen ze zullen nooit op groen springen !!
Maar vandaar dat ik blij ben dat men hier hoofdzakelijk in nederland verkeerslichten ophangt of plaatst...

Cordoba

Forumguru
Bij bruggen en spoorwegovergangen staan toch vaak stoplichten en geen verkeerslichten. (Stoplichten zijn rood als ze branden, of ze zijn uit de wit knipperende lichten bij spoorwegovergangen heb ik ook al tijden niet meer gezien)

Bovenaan Onderaan