Stickers foetsie!

Orange860

Senior Member
Kom er bij een controle achter dat een of andere lulhannes van het autopoetsbedrijf waar mijn Fabia ooit onder handen is genomen alle stickers (op dorpels, binnenkant tankdop en god weet waar nog meer) heeft verwijderd.

Nu houd ik mijn Tjechische bolide graag in concoursstaat, dus als iemand weet wat de onderdeelnummers zijn van deze stickers bestel ik ze per ommegaande bij de dealer.

Mijn dank is oneindig groot. En nu ga ik even bellen met de poetser! Grrr.....
 

CDK

Forumguru
die poetser is wel heel "gedreven" te werk gegaan zeg :( jammer hoor, succes met de afhandeling en met je zoektocht naar nieuwe stickers

greetz Corné
 

Cordoba

Forumguru
Stickers hebben tegenwoordig toch wel vaak een informatieve functie, dus niet bepaald handig van 'lulhannes'.

Misschien aangeven waar er stickers horen te zitten, om te kijken of ze weg zijn?

- benzineklepje: bandenspanning en type brandstof dat je kunt tanken
- passagiersdeur: waarschuwing voor airbag (i.v.m. plaatsen babyzitjes)
- sommige garagebedrijven plakken een sticker bij het bestuurdersportier voor de volgende beurt
- onder de motorkap voor hoeveelheid vulling voor de airco
- eventueel onder de motorkap voor vervangen distributieriem
 

Canon-Eye

Forumguru
De informatieve stickers die (bij gesloten portieren en kleppen) buiten het directe zicht zitten, behoren inderdaad gewoon op hun plek te blijven zitten. Maar verder...

Zelf tolereer ik altijd al sinds pakweg 1966 (toen ik voor het eerst de beschikking over een dienstauto had) geen enkele zichtbare sticker, van welke aard of instelling dan ook. Het toenmalige wettelijk voorgeschreven "deel 3" van het kentekenbewijs was daarop de spreekwoordelijke - want wettelijk verplichte - uitzondering. Al had ik dit ding niet op één van de voorgeschreven plaatsen zitten: zat bij mij zodanig rechts achter de binnenspiegel dat ik er niets van kon zien. Er was zelfs nog eens een marechaussee-dienstklopper aan de grens die daar aanmerking op maakte omdat het niet "middenboven" of "middenonder" of in een van de hoeken was geplakt (je zal toch niks beters te doen hebben...). Ik moest beloven dat ik het thuis in orde zou maken. Tuurlijk...

Zelfs NL-stickers plakte ik nooit op - ingeval van een buitenlandse rit werd die tijdelijk tegen de achterruit gezet.
En ik kan nog steeds písnijdig worden als er ongevraagde reclame op m'n auto wordt geplakt (dealers, pretparken e.d.).
Kortom, ik hou niet zo van stickers... :arghh:
 

Cordoba

Forumguru
@Canon-eye: ik ben ook niet zo'n liefhebber van (reclame) stickers en dat soort troep, geeft een goedkope uitstraling, en ziet er na een paar jaar vaak niet meer uit. Wat deel III betreft had ik precies de omgekeerde optie: die zat ergens ongeveer midden boven op de voorruit, maar wel zo, dat ie het gaatje tussen linker- en rechterzonneklep en boven de spiegel dichtte bij redelijk laagstaande zon. Ik had 'm dus zoveel mogelijk ín het zicht.
 

Canon-Eye

Forumguru
Dat probleem met de zon had ik destijds vrijwel nooit.
Reed zowel naar m'n werk als terug naar huis hoofdzakelijk met de zon in de rug... :happy:
 
Bovenaan Onderaan