Stevige banden slijtage Pirelli 4 seizoenen banden

Rallye

Forumguru
@dj.verhulst Zowel de titel van het topic (waarvan ik aanneem dat die niet door een mod gewijzigd is) als de startpost (waarin de Octavia slechts wordt vermeld), laat zich veel ruimer lezen dan de nu door jou gestelde veel specifiekere vraag “waarom heeft mijn octavia III zo'n hoge banden slijtage ??”. Ik begrijp die verplaatsing en de antwoorden wel....
 

Cordoba

Forumguru
Sterker nog, dat was na slechts 11.500 km blijkt bij nadere controle

Maar de wielbasis van de Polo is ook veel kleiner (meer wringen in bochten), en waarschijnlijk is ook de maat van de banden een stuk kleiner (zowel in de breedte als de wielomtrek) in vergelijking met een O3, dus voor een deel wel verklaarbaar, maar het is wel een forse afname van het profiel op zo weinig km's.
 

EdK

Forumguru
Banden slijten nu eenmaal sneller op Friese wegen....
Als ik een ritje naar Friesland heb gemaakt dn is er altijd een halve tot hele mm van me rubber weg.... :cry:
 

dj.verhulst

Forumguru
Of niet?
Is dat nou zo verschrikkelijk? Men doet toch desalniettemin zijn best je oorspronkelijke vraag naar beste kunnen te beantwoorden? Niet zo moeilijk doen hoor.

Overigens rijd ik ook vnl snelweg. Meestal rustig, al zijn er natuurlijk wel "momentjes". Wellicht dat die er dan toch stevig inhakken met dat vermogen.

het gaat niet over de antwoorden maar de onaangekondige verplaatsing , want een band kan op de ene auto niks goed doen en op een ander is er geen betere combinatie

Banden zijn nu eenmaal altijd "onderdelen van derden", dus zó vreemd is dat niet... ;)

ah dus als ik een aftermarket accu koopt en daar is wat mee word dat ook verplaatst ,, maar veel onderdelen af fabriek maken ze niet zelf en kopen ze in en kan je vaak nog merkjes op zien ,, erg veel Bosch Siemens , dan loopt het type topic snel leeg....

zou dat derden topic meer gebruiken voor aftermarket spullen en aanpassingen .

215/45/R17 is de bandenmaat

ik heb de origineel 16" 205 breed ,, is zat voor dit vermogen
 
Bovenaan Onderaan