dj.verhulst
Forumguru
ik heb een 2018 Octavia Combi 1.0 TSI
met een set 4 seizoenen banden van Pirelli ,, vandaag heb ik de profiel diepte op gemeten , voor 4 mm achter 5 min ,, op verschillende plekken gemeten ,, de banden zijn wel egaal gesleten
maar de wagen heeft 28 K km gereden dat zou betekenen dat ik met dit tempo met een 40 a 45 km wel nieuwe banden nodig heb.... bij 2 mm moet ik wat anders en zou dat in de winter zijn ben ik te laat.
ik weet dat 4 seizoenen banden harder slijten, met een set gewone zomer banden doe ik rustig 80 K had ook een 150 pk TDI daar lukte ook prima.
hoorde dat VAG wel eens problemen had met de toe in/out setting dat ze af fabriek te veel toe in hebben, maar ook dat de fabriek ook veel toe in opgeeft en dat iets minder ook kan .
ben verder niet echt kapot van deze banden ,, ze maken meer geluid dat m'n Michelin energie savers + en premacy 3 die ik op mijn andere octavia's had ,, merk dat ze toch minder zuinig zijn ondanks de zuinigere motor.
met een set 4 seizoenen banden van Pirelli ,, vandaag heb ik de profiel diepte op gemeten , voor 4 mm achter 5 min ,, op verschillende plekken gemeten ,, de banden zijn wel egaal gesleten
maar de wagen heeft 28 K km gereden dat zou betekenen dat ik met dit tempo met een 40 a 45 km wel nieuwe banden nodig heb.... bij 2 mm moet ik wat anders en zou dat in de winter zijn ben ik te laat.
ik weet dat 4 seizoenen banden harder slijten, met een set gewone zomer banden doe ik rustig 80 K had ook een 150 pk TDI daar lukte ook prima.
hoorde dat VAG wel eens problemen had met de toe in/out setting dat ze af fabriek te veel toe in hebben, maar ook dat de fabriek ook veel toe in opgeeft en dat iets minder ook kan .
ben verder niet echt kapot van deze banden ,, ze maken meer geluid dat m'n Michelin energie savers + en premacy 3 die ik op mijn andere octavia's had ,, merk dat ze toch minder zuinig zijn ondanks de zuinigere motor.