Sterretje in de ruit, BALEN!

Hoppe

Lid
Binnen een week bij KM stand 635 al een sterretje in mijn nieuwe voor ruit. Balen dus. Gebeurde op de Moerdijk brug, daar is rijkswaterpraat al maanden aan het KL0TEN aan een hobbel wegdek. Het steentje is natuurlijk gewoon pech maar zuur is het wel. Dagelijks veel file door het geknoei op de brug, rij je over het nieuwe asfalt hobbel je alle kanten op, de berm graaiers van Koos Spee proberen je dan ook nog wat lichter te maken en dan wordt je ruit ook nog stuk gemaakt. Geen gekheid het hobbellen op de brug is echt niet normaal, op de motor is het helemaal linke soep.
Inmiddels is het alweer gerepareerd door carglas op kosten van de Lease Mij. Zelf was ik liever naar de dealer gegaan maar dat mocht niet.................. /forum/images/graemlins/407.gif

Mijn OII combi is in ider geval weer helemaal top! /forum/images/graemlins/471.gif
Hij bevalt mij steeds beter eigenlijk! /forum/images/graemlins/473.gif
 

VEEJAY

Forumguru
Wees blij dat carglass het goed gefixed heeft, bij mij scheurde hij na reparatie helemaal uit en moest het hele raam vervangen worden
 
Bij mijn vorige auto ook eens gerepareerd, maar je zag toch dat propje zitten.
Niet geaccepteerd en de ruit (gratis) laten vervangen.
 
Bij mijn O2 van 8 maanden oud en 40.000km op de teller heb ik ook een barst van 30cm in de ruit gekregen. Deze zit aan de rechterkant en scheurt verder niet meer door. Zelf heb ik er dus geen last van en laat hem maar lekker zitten.

Met mijn vorige auto -een Golf IV Variant- maakte ik mee dat op de eerste dag nadat ik hem nieuw bij de dealer had opgehaald rijdende op de markerwaarddijk tussen Lelystad en Enkhuizen een koeieoog in de voorruit kreeg door een grote kiezel.

Deze is een dag later netjes gerepareerd. Binnen een week echter kreeg ik op de A7 richting Amsterdam een klein steentje tegen de ruit die meteen doorscheurde. De ruit moest toen wel vervangen worden. de auto had er toen nog geen 500km op zitten! Daarna gelukkig nooit meer de ruit hoeven te vervangen waardoor de ruit er na 180.000km uitzag als een sterrenhemel door de vele kleine beschadigingen (geen sterretjes) in de ruit door steenslag.

Van m'n O2 is de huidige ruit behoudens de barst aan de rechterkant verder vrij van beschadigingen/steenslag. Daarom wacht ik met het vervangen tot ik ongeveer 90.000km heb gereden en er al weer wat steenslag op is gekomen. Dan heb ik teminste nog plezier van een nieuwe ruit.
 
Ik zou toch niet je vrouw willen zijn die naast je zit en door een steen op het rechterdeel van de ruit het risico loopt dat de hele ruit in haar gezicht spat!

Sorry maar dit vindt ik nou echt verkeerde zuinigheid.

Al moet je het uiteraard zelf weten, even goede vrienden verder /forum/images/graemlins/473.gif
 
Ten eerste heb ik geen vrouw en zit ik dus nagenoeg altijd alleen in de auto en ten tweede bestaan er al decennia lang geen ruiten meer die in duizend stukjes kapot kunnen spatten. Iedere ruit is gemaakt van meervoudig gelaagd glas en kan dus nooit in je gezicht stukspatten.

Tja en tegen een stoeptegel vanaf een brug doe je niets, zelfs niet met een ruit zonder barsten...
 

smg

Lid
Klopt, de enige manier waarop je last krijgt van glas in de auto is iets dat door de ruit naar binnen komt (stoeptegel, lantarenpaal, vrachtauto). Bij dat soort gebeurtenissen maakt een barstje echt niets uit.
 
Bovenaan Onderaan