Stemcommando voor Google Search via Columbus?

herbiek

Senior Member
In mijn O2 met een Bolero radio had ik een Parrot carkit laten inbouwen. Ik kon toen op het groene hoorntje van mijn carkit drukken en en vervolgens werd Google search assistent actief zodat ik een gesproken commando kon geven voor het bellen van een persoon uit het adresboek, het zoeken van een website, of zelfs een geschreven Whatsapp bericht sturen door het dicteren van de boodschap en de geadresseerde.

Heb nu een O3 Elegance met een Columbus die ook gesproken commando's kent, maar volgens mij is al alleen het bellen van een persoon uit de contactlijst mogelijk.

Weet een van jullie of zoiets überhaupt mogelijk is? Kwestie van instellingen? Kun je het zo instellen dat het indrukken van het telefoon hoorntje op het stuur niet de stemherkenning van de columbus activeert maar die van Google search op je telefoon zelf (en daarmee de mogelijkheden van je telefoon benut ipv die op de Columbus zelf?)
 

J0ris

Lid
Ik gebruik Android Auto en daarmee kun je ook de google assistent gebruiken. Ik gebruik hem zelf niet vaak, maar je kunt er ook mee reageren op Whatsapp berichten.
 

Rallye

Forumguru
Bij Apple Carplay schakel je tussen de voice command van de Amundsen en Siri door kort (Amundsen) of lang (Siri) op de stuurknop voor voice command te drukken. Geen idee of dat ook via bluetooth en zonder Android Auto op een Columbus werkt....
 
Bovenaan Onderaan