Steel Grey Kamiq

Was iets te enthousiast met het plaatsen van foto’s in m’n andere topic dus dan maar zo.

Onlangs mogen wij ons berijder noemen van een 1.0 Kamiq met handbak in de kleur Steel Grey en in de Sport Business uitvoering. Zitten nog wel een paar andere opties op maar omdat ik voor een voorraad Kamiq heb gekozen had ik die niet voor het kiezen. Wellicht had ik persoonlijk een paar andere zaken verkozen boven deze maar Hey, ik kon in ieder geval wel rijden binnen 2 weken. Die ‘Audi’ knippers zie je toch niet aan de binnenkant.

upload_2020-12-27_12-55-16.png

Klaar voor vertrek en wie had dat gedacht? Ik niet en de rest van het gezin al helemaal niet, een Škoda! De keuze was, na een x aantal afvallers, gevallen op de T-Roc maar door een over-enthousiaste verkoopster bij de VW afdeling (NOT) van de Wittebrug liep dat iets anders. Onder het motto ‘toch wel gaaf die nieuwe ŠKoda’s was een proefrit snel een feit (een fraaie Steel Grey Sport Edition stond voor de showroom als demo) en op aanraden van een vriend van mij (verwend private lease rijder en doet iets met Autoblog.nl) en al snel zaten we aan al snel aan tafel om een voorraad model uit te zoeken.

upload_2020-12-27_13-22-27.png

Dit en de kleur Steel Grey (sommige zeggen, wanneer wordt ie gespoten?) waren mijn enige 2 eisen en daarvan stonden er eind oktober, begin november nog slechts 2 van in NL. Één ver boven het budget en deze 1.0 met handbak. 21 november in ontvangst genomen en nog geen moment spijt van. Nooit gedacht dat een 3-cilinder één liter zo goed z’n werk kon doen. Zijn ‘roffel’ vind ik wel leuk, ik kom uit Volvo’s met twee cilinders meer en die produceren ook een fraaie roffel. Sterker nog, hun bijnaam is roffel. Verder ben ik helemaal in love met het dashboard, het digitale, zijn eenvoud en toch premium uitstraling. Mijn werkgever heeft een A6 van een paar jaar oud maar die heeft dat allemaal niet...

upload_2020-12-27_13-31-13.png

Die 5-cilinder roffel is trouwens ook de reden dat de Kamiq nu voor de deur staat. Eind 1996 in aanraking gekomen met een Volvo 850 R. Mijn toenmalige werkgever had er toen net een maandje één en al bij het eerste rondje Terbregseplein was ik verliefd. Wat een power en dat in vierkante box van toen een ton in guldens. In 2005 kreeg ik de kans om de R in mijn bezit te krijgen en dat is hij nog steeds. Inmiddels geschorst in de garage wachtend op zomerse temperaturen. Lang heeft hij dienst gedaan als familie voertuig, twee jaar heeft hij al de winters indoors doorgebracht met andere winter rides ernaast (een Polo 6N en een andere Volvo 850 Estate) maar nu mag hij echt van zijn klassieker status gaan genieten. De komende jaren zal ik hem weer verwennen en hem in originele staat proberen te brengen.

upload_2020-12-27_13-39-29.png


upload_2020-12-27_13-45-32.png

De Kamiq inmiddels een maand voor de deur en zoals eerder al aangegeven, wat een fijne auto. Net de 850 kilometer aangetikt en tot nu toe alleen maar een glimlach op mijn gezicht maar ook bij de rest van het gezin. Alleen afgelopen woensdag avond een parker in mijn rechter achterband maar dat was snel verholpen door de fijne service van Škoda Wittebrug.

upload_2020-12-27_13-50-42.png

upload_2020-12-27_13-51-0.png

upload_2020-12-27_13-51-15.png

Wensen voor de toekomst? Wellicht zwarte emblemen achterop, glimmend zwart gewrapte spiegels, grill en andere (lees grotere en donkere) wielen. In hoeverre dat binnen de private lease kan uiteraard.

Voorlopig eerst wat kilometers maken :D
 
Mooie auto! Een grotere en donkere velg zou goed staan denk.

Dank je! Dat denk ik ook, de keuze is reuze dus maar eens in verdiepen. Hij geeft een melding van bandenspanning verschil maar dat is volgens mij dmv de ABS ring en niet dmv aparte ventielen? Ook maar eens in verdiepen. En of het mag ivm private lease?
 
Bovenaan Onderaan