startprocedure Kessy-systeem

VIRTU

Nieuw lid
Hallo,

soms als ik wil starten lukt het niet meteen. Als ik start hou ik mijn rempedaal ingedrukt en druk dan op de start/stoptoets. Soms lukt dit meteen maar vaak ook niet. Andere mensen die dit voorhebben of is er een speciale " procedure " die ik niet ken?

Thx guys!
 

Monteurtje

Forumguru
Ik heb een zelfstudie boekje van het KESSY systeem en heb even gekeken of daar nog voorwaarden in staan voor het starten.
Een paar punten.
- Een geautoriseerde sleutel in het interieur van de auto.
- Ontgrendelen stuurkolom ( Dit gebeurt bij het instappen. Als het portier geopend wordt en instapt met sleutel op zak en deur weer dichttrekt.)
- Inschakelen ontsteking. ( indrukken START knop.
- Intrappen koppeling/rempedaal

De auto start door de startknop ingedrukt te houden

Heb je ook wel eens een melding in je display gehad als die niet direct startte?
 

VIRTU

Nieuw lid
Ja al meermaals een melding gehad maar ik ken ze niet van buiten.
Ik denk iets met "safety ........................"
Ik heb intussen op het internet een supplement voor het instructieboekje gevonden met meer uitleg hierover. Morgen eens uitproberen :-))
 

vincefra

Actief lid
Hum ... is de baterij in je sleutel noch goed?
Als het soms wel / soms niet lukt dan lijkt het me iets te maken met ontvangst van de sleutel.

Nu, als de wagen echt koud staat, en je dan wilt starten, dan duurt het even (voorverwarming diesel) om dan de motor aan te zwengelen. Gewoon ingdrukt houden tot het start ...
 

Falcon

Donateur
Was trouwens ook 1 van redenen niet dat je de autogordel erin moet hebben om te kunnen starten. (wat mij betreft flink bagger is maar goed)
 

Monteurtje

Forumguru
De gordel hoef je niet eerst om te doen. Dat is onzin. Heb even het boekje weer doorgelezen maar dat staat geen melding in met SAFETY. Wel met 'MOVE STEERING WHEEL' Dat wil zeggen dat de stuurkolom geblokkeerd is en de auto het 2 keer geprobeerd heeft dit te deblokkeren.
Als je die melding krijgt moet je het stuur even bewegen, de wielen staan bijvoorbeeld tegen een stoeprand.
 

VIRTU

Nieuw lid
Alvast al iedereen bedankt voor de reacties.

Gordel moet idd niet om.
Van die stoeprand had ik ook al gelezen maar daar ligt het niet aan want mijn wielen staan helemaal vrij.
Kan het niet liggen aan een sensor die de rempedaal detecteert?
Al voorgehad dat de bc melding geeft; press brake en dit terwijl ik als het ware met beide voeten op mijn rem sta?
 

Monteurtje

Forumguru
Ja dat zou wel een verklaring kunnen zijn. Je hebt dus een automaat, kun je de keuzehendel dan wel verplaatsen of staat die ook geblokkeerd. Dan zou ik toch eens langs de dealer rijden, misschien dat er een storing is opgeslagen.
 

VIRTU

Nieuw lid
Intussen onder het motto " de aanhouder wint" laat ik zoals Vincefra als voorstelde mijn vinger ingedrukt totdat hij start.
Dit lukt nu toch in 99% van de gevallen. Gisteren moest ik toch na 15 sec een andere methode verzinnen en heb even rem losgelaten en opnieuw ingetrapt en hij startte.
 
Bovenaan Onderaan