Ja dat is het,
Ik moet lang de sleutel vasthouden voordat de motor op eigen kracht gaat draaien.
Zelf zit ik te denken aan brandstof toevoer of zoiets. Enig navraag aan toevallige pasanten heeft mij de volgende opties opgeleverd.
- Luchtdebiet meter.
- Motor temp. sensor.
- Inwendige lekkage van de verstuiver.
De auto is de laatste tijd gebruikt als boodschappenauto dus mischien dat het daardoor komt.
Ik dacht zelf om eerst even het brandstoffilter te v.v. en mij te laten informeren over injectorreiniger (z'n flesje met spul). Alleen is dat volgens mij is dat alleen geschikt voor benzine injectoren.
Alvast bedankt voor de hulp van jullie kant.
Hallo Tijdje geleden toch even naar de diesel specialist geweest om eens m'n licht op te steken.
Nou $%$##@$%^ kon zo verholpen worden met volgende opties
Nieuwe startmotor (eentje die sneller draaid) en ook nog even een nieuwe brandstofpomp daarbij en alles is weer over.
Goed van de schrik bekomen toch even na gaan denken en volgende aktie ondernomen.
De grootste accu geplaatst die re in past en volgens mij gaat het al een stuk beter. Volgens mij zit het wel in de twee dingen die eventueel vervangen moet worden maar inb mijn ogen nog lang niet echt stuk kunnen zijn.
Als je n.m.l. een nieuwe accu heb geplaatst heb je meer stroom waardoor de startmotor snelle draaid en eventueel lekverlies door de versleten brandstofpomp (die meer lekt wanneer deze warm is) te kunnen opvangen. Dit zit al een twee-tal weken zo en sindsdien geen problemen meer.
Heb ook even gekenen wat eventueel een nieuwe pomp kost maar wat mij opvalt is dat er nog niet zoveel in pwrdt gehandeld via het net. Daaruit concluderend (deze blokken worden volgens mij in heel veel voertuigen toegepast) viel het aantal aanbieders ontzettend mee.
Hou jullie op de hoogte mocht deze oplossing niet geholpen hebben.
Groet en een gelukkig 2006.
Dennis