Starterspakket Stipt Polish Point

HarrieSkoda

Forumguru
Wellicht ken je ze wel, de fascinerende filmpjes van Stipt Polish Point.

Eerlijk is eerlijk, leuk in elkaar gezet die filmpjes, en wat ik zo zie, ontzettend mooi afgeleverd werk.

Ook ik raak steeds meer besmet met het poets virus als ik dat zo zie.

Nu zag ik in het filmpje, van het weggeven van de RS6, een starterskit staan:
https://www.stiptpolishpointshop.nl/product/stipt-dual-action-set/

Ziet er best wel interessant uit. Ik weet bijv. dat een DAP of een RUPES een goed merk is qua poetsmachine.
Stipt is slim hierin en zet overal zijn eigen merknaampje op, zodat je eigenlijk niet goed weet wat je koopt..

Ze kunnen natuurlijk een streep door het bedrag van € 475,55 zetten, wat deze kit normaal gesproken zou kosten, maar ik heb geen flauw idee of de nieuwe (tijdelijke) prijs van € 249,- interessant is.

Poets goeroes onder ons die hier iets meer over kunnen vertellen?

PS. Wel leuk dat ze zoiets ontwikkelen, want ik vind het bijv. best wel lastig om te bedenken waar mee te beginnen. Dat wordt met zo'n starterskit wel een stuk leuker en gemakkelijker gemaakt. Makkelijker kan haast niet met de te volgen stappen, wat nb. op de producten zelf aangegeven staat!
 

EdK

Forumguru
Ik denk dat ik voor de duurdere zou gaan van hun pakketten
Als ik de prijzen van de pads bekijk van die van jouw link, die zijn stuk duurder
dan van de duurdere set
En van de duurdere set de pads die zijn ook van andere merken verkrijgbaar als ik zo van foto's bekijk.
Maar ik kan nergens de diameter van de pads terugvinden zo 1,2,3

Maar al met al zou ik toch voor een DAB gaan als ik zelf zou moeten aanschaffen en als ik geld over zou hebben voor een rupes set
 
Stipt staat in de detailerswereld wisselend bekend. Meeste producten komen uit china (aliexpress achtig), waar een ander merkje overheen geplakt wordt…

ik zou dan ook voor dat geld iets anders kopen! Bijvoorbeeld een set met een Dap Evo, pads en polijstmiddel. Kwa prijs vergelijkbaar, en dan weet je zeker dat je geen kat in de zak koopt.
 

marco_b

Forumguru
Inderdaad! Grote boog om stipt heenlopen. Er zijn filmpjes op internet te vinden waard de bodem met zuren zijn behandeld om schoon te krijgen. Bij aflevering ziet het er leuk uit maar na verloop van tijd wordt het erger dan het was. De produkten die ze verkopen komen van Aliexpress vandaan.

wil je goed spul, koop je spullen dan gewoon bij Carclean. Hebben ook nog een forum mocht je er met de tips en trucs hier niet uitkomen
 

Cordoba

Forumguru
Ook bij liefhebbers van klassieke auto's heeft Stipt een twijfelachtige reputatie, niet alleen in de detailwereld. Zoals Marco al aangeeft is CC een prima adres voor goede spullen en goed advies, maar er zijn meer goede webshops, maar binnen de Benelux is CC wel één van de grootste.


Ander punt: in de filmpjes van Stips lijkt het super eenvoudig, maar in werkelijkheid moet je wel wat beter opletten wat je doet. Er zijn zelfs detailers die zeker denken te weten dat de behaalde resultaten niet behaald zijn na een filmpje, maar dat tussen de gefilmde behandeling en het laten zien van het resultaat nog een echte detail is geweest. (In de demofilmpjes van Stips wordt buitengewoon slordig gewerkt en op hoge snelheid die niet kan kloppen met de behaalde verbetering)
 

brepus13

Forumguru
We reageren bijna alsof alles wat op tv en Social media te zien is echt zou zijn :-)

in het geval van stipt is marketing en naam alles! Ze zullen vast geen rommel verkopen maar er zijn zeker betere alternatieven.

Hoge kortingen geven is leuk maar zegt ook veel over de marges want ze verdienen er dus nog steeds genoeg aan.
 

leon-cupra

Forumguru
Één van de beste marketeers die wss rondloopt in NL maar heb idd soortgelijke verhalen al gelezen op het net over stipt.
Alli producten verkopen tegen A-merk prijzen, wagens oplappen en na een jaar heeft de wagen meer roest dan ervoor, …

Vind zijn filmpjes ook enorm knap. Hoe die man met passie over zijn beroep praat .. ongezien (of hij is een zeer goede acteur). Maar bedrijfsgewijs blijft het een ondernemer … maximale winst verkrijgen.
 

marco_b

Forumguru
Hier een voorbeeldje van zijn fantastische produkten. Versie 1 is Stipt, versie 2 Ali.

ik zeg altijd: als ik genaaid word, wil ik ook kussen.

F5582BB4-3366-4FB3-ABFC-7F542DDB807A.jpeg CC29B1AA-EC7A-472E-8123-1F3E864A38A0.jpeg
 

leon-cupra

Forumguru
Wat stipt doet, is niet uitzonderlijk é. Bol.com, Amazon, ebay, .. staan vol met verkopers die spulletjes kopen in China en ze hier terug verkopen. Dat er winst op gepakt wordt is toch normaal. Stipt steekt er ook wel wat kapitaal in. Maakt ook wel wat kosten om zijn producten aan de man te brengen.
 

Cordoba

Forumguru
Als ik dat zo bekijk was mijn lakdiktemeter een koopje: gewoon voor iets van 50 euro gekocht bij een gewoon Nederlands bedrijf dat meer elektronica voor gebruik in de automotive verkoopt, en lijkt zo te zien gelijkwaardig of beter dan in de post van @marco_b
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

leon-cupra

Forumguru
Schitterend wat hij op zijn 29ste gerealiseerd heeft maar als je zijn vermogen probeert te bepalen kan je toch maar 1 ding concluderen : als klant betaal je veeeeeel te veeeeeeel. Die gast moet woekerwinsten maken met zijn poetsen en producten.
 

Jae

Actief lid
Oei, Had ik me toch bijna daar een pakketje besteld voor mijn Skoda die komende donderdag geleverd wordt. Die is inmiddels meer dan 5 jaar oud en kan wel wat detailing gebruiken. Dit topic geeft me wel te denken.
 

brepus13

Forumguru
Schitterend wat hij op zijn 29ste gerealiseerd heeft maar als je zijn vermogen probeert te bepalen kan je toch maar 1 ding concluderen : als klant betaal je veeeeeel te veeeeeeel. Die gast moet woekerwinsten maken met zijn poetsen en producten.

Een “fabrieks nieuwe” auto waarmee ze zo mooi adverteren kost je rustig 10-15k. Op het Porsche forum zijn er een aantal die wat klussen hebben laten doen en dat loopt aardig in de papieren. Eerlijk is eerlijk, zijn marketing is prima en filmpjes leuk om te zien.
 

leon-cupra

Forumguru
Ook dergelijke bedragen gehoord maar ook al redelijk wat slechte ervaringen. Op bmw forum hebben er ook al wat werken laten uitvoeren door zijn bedrijf. Eerste maanden prachtig resultaat en daarna werd het slechter dan ervoor. (Bodemrenovatie)
 

leon-cupra

Forumguru
Gebruikt voor het reinigen heel zure bijtende producten. Daarna een mooie coating/laagje verf erop en het ziet er schitterend uit maar blijkbaar durven die producten nog na te werken.
 

Kanerr

Forumguru
Oei, dat wist ik niet. Ik dacht dat ze dry ice gebruikten maar wist niets af van zuren. Dat is dan wel echt mooi kwalitatief uitermate teleurstellend...
 
Bovenaan Onderaan