starten

Hoi allemaal,

af en toe start mijn O2 combi niet bij de eerste keer starten. De tweede keer lukt dan ook nooit! Pas bij de derde keer proberen doet hij het dan.
Weet iemand wat hier mis kan zijn.

Frank
 

higgy

Forumguru
Wat doet ie WEL? Langzaam ronddraaien, helemaal niet ronddraaien? En wat rijd je, diesel of benzine?
 
ik rijd een 1.6 MPI, benzine dus.
Meestal start ie bij de eerste keer proberen.

Soms (1 op de 20 keer ofzo) pas bij de derde keer.
De eerste keer starten lijkt ie het te doen, maar slaat dan toch af. Tweede keer precies hetzelfde. Derde keer zoals normaal.

Ik ga binnenkort wel even naar de dealer, want ik wil ook eens praten over de radio stream.

Frank
 

higgy

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
ik rijd een 1.6 MPI, benzine dus.
Meestal start ie bij de eerste keer proberen.

Soms (1 op de 20 keer ofzo) pas bij de derde keer.
De eerste keer starten lijkt ie het te doen, maar slaat dan toch af. Tweede keer precies hetzelfde. Derde keer zoals normaal.

Ik ga binnenkort wel even naar de dealer, want ik wil ook eens praten over de radio stream.

Frank

[/ QUOTE ]
Inderdaad, eerste gang is naar de dealer.
Overigens komt deze klacht me heel bekend voor van het andere forum waar ik altijd kijk (forum.xantiaclub.net) en lijkt het op een brandstofprobleem. Niet zozeer de pomp, maar eerder dat ergens in je brandstofleiding lucht wordt aangezogen. Daardoor zakt de brandstof als de auto stilstaat terug in de leiding, en zul je meermaals moeten starten om voldoende brandstofdruk op te bouwen.
Laat de dealer de rubberen brandstofleidingen onder de motorkap eens goed nalopen op scheurtjes (daar kun je je overigens knap blind op staren...)
 

Reinier

Nieuw lid
Wat het eventueel kan zijn is een storing in de startonderbreker (brandstoftoevoer). Ik heb een dergelijk probleem met mijn huidige auto gehad. Ze hebben toen de sleutel geherprogrammeerd (zit een chip in die moet corresponderen met een chip in het contactslot). Sinsdien heb ik er nooit meer last van gehad. Probeer anders de reservesleutel eens.
 
de auto is net terug van de dealer. De monteur heeft de importeur gebeld en die beweerde dat het aan de brandstof kan liggen... my .ss. Bull sh.t. Als het nog een keer voorkomt (ik zal de reservesleutel ook braaf proberen) krijgen ze een boze klant.
 

higgy

Forumguru
HEEL theoretisch kan het aan de brandstof liggen. Maar dan tank jij wel bocht en dat lijkt me sterk.
 
Hoi allemaal,

de dealer heeft me geadviseerd om met starten te wachten nadat het startonderbreker lampje op het dashbord (het gele sleuteltje) uit is gegaan. Sindsdien heb ik geen problemen met starten meer. Enig idee wat er aan de hand is. Volgens de handleiding moet je gelijk kunnen starten met een 1.6 MPI.

Frank
 
Ik had ook problemen met starten.... dacht ik.... totdat bleek dat het stuur in het stuurslot was gevallen en ik daarom de sleutel niet om kon draaien /forum/images/graemlins/blush.gif.

Ik was altijd gewend dat je even een rukje aan het stuur moest geven na het contact uit te hebben gezet om het stuurslot te activeren. Dan hoorde je ook een klik als dit gebeurde. Bij de Octavia hoor ik niets als het stuur in het stuurslot valt. Alles is ook zo stil aan de auto /forum/images/graemlins/grin.gif.
 

MdK

Lid
Ik heb sinds een week ook problemen met starten. Alleen 's ochtends (dus met een echt "koude" motor). Bij mij pruttelt hij richting de 500 toeren en valt dan weer stil. Alleen met gas bijgeven is de gang erin te krijgen... Misschien ligt het eraan dat ik LPG rijd (maar ja; het starten gebeurt op benzine), maar ik vind het vrij rap om binnen de eerste 5000 km tegen dit soort problemen aan te lopen... Van de week ga ik ook maar eens langs de dealer, kijken wat hij ervan zegt.
 
Bovenaan Onderaan