Start stop systeem Yeti 1.4 tsi

Het start stop systeem heeft bij mij nooit goed gewerkt. Vanaf het begin okt 2015 mee bezig. In 2016 nieuwe accu geplaatst onder garantie. Ging even goed en daarna dacht ik laat maar.... Maar nu begin ik er weer over. Pas naar Brussel gereden, thuis gekomen en dan werkt het weer. Paar dagen later auto in garage zetten, mededeling op scherm: infotainment wordt uitgeschakeld om stroom te sparen. Weet iemand een oorzaak?
 

CDK

Forumguru
Start stop is slecht voor je auto, dus wees blij dat het niet werkt. Het lijkt echter op een slechte accu / dynamo / stille verbruiker. Bij 10km ritjes wordt je accu zwaar belast, zeker in de koudere periodes van het jaar.
 

Leon54

Actief lid
Uit laten coderen.... Ik bepaal zelf wel wanneer ik de motor (tijdelijk) wil uit zetten.
 

Antera

Donateur
Stekkertje van je accu los trekken en hij doet het niet meer. SS heeft geen meerwaarde buiten de bijtelling waarvoor het is verder geen enkel nut. Zelfs geen lager verbruik alleen meer slijtage
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Gigs

Lid
Wie weet, Dynamo probleem, laat dat ding eens doormeten door een ouderwetse monteur. Al rij je 500 km p.dag, als die het niet goed doe....
 
Bovenaan Onderaan