Start stop systeem uitzetten

Is er iemand in de buurt van den haag die het start stop systeem kan uitzetten. Of omdraaien, standaard uit.... En via de knop aan op de momenten dat ik het zou willen... Voor nu vind het mateloos irritant. Tijdens inparkeren op een krappe plek slaat hij soms wel 3 of 4 keer af tijdens de parkeer sessie. Ook slaat hij vaak net een halve seconde eerder af dan dat ik wil optrekken wat resulteerd in bokken of lomp wegrijden....
 

HarrieSkoda

Forumguru
@Karoq079 Laten uitschakelen is mogelijk. Dan worden de waardes aangepast, waardoor er net gedaan wordt of de accu te zwak is om start-stop in te kunnen schakelen.

Omgedraaide functie is helaas (nog) niet mogelijk. Dit had ik ook graag gewild.
 

Japanese Power

Donateur
Zoek even op VCDS of check deze link en je vind genoeg mensen.

Veel van je vragen staan al beantwoord, als je een beetje zoekt met de zoekfunctie dan hoef je niet voor elke vraag een nieuw topic aan te maken ;)
 

Zelle

Donateur
Is er al iemand die bovenstaande module heeft gemonteerd ? Graag ervaringen bij het gebruik en de montage.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Inmiddels ben ik er compleet aan gewend geraakt als eerste het systeem uit te zetten. Twijfel dus of ik het bij de komende tuning meteen mee laat nemen. Hoe ernstig moet ik me zorgen maken over evt gevolgen voor achterruitverwarming e.d.?
 

EdK

Forumguru
Hoe ernstig moet ik me zorgen maken over evt gevolgen voor achterruitverwarming e.d.?
Waar je je meer zorgen om moet maken is dat je sociale contacten met die zwerver die zijn handen probeert te vewarmen zal ophouden....
want tsja die gaat een andere POLO zoeken als je achteruit of spiegelverwarming het niet meer doet....:pieker::pardon:
 

HarrieSkoda

Forumguru
@Zelle ; zelf heb ik deze functie ongeveer 2 jaar geleden uit laten schakelen middels VCDS. Dit is gedaan door een ‘te lage’ spanning in te voeren zodat de auto denkt dat automatisch start-stop niet mogelijk is. Ik wilde namelijk niet dat bij het uitvoegen van de snelweg, bij het eerstvolgende verkeerslicht, de motor afslaat ivm. de turbo.

Ik heb nog nooit vreemde ervaringen gehad met de achterruitverwarming die niet meer zou werken @Rosinfield . Op wat voor manier zou de achterruitverwarming hier op kunnen reageren?

Dat ziet er wel erg leuk uit @Michelv. . Had op mijn Astra ook zo’n soort ‘cheater’ die de EGR-klep voor de gek hield.

2 jaar geleden (tijdens m’n chiptuning & DSG optimalisatie) zou een software engineer van TVS al bezig zijn geweest, om de functie juist om te keren; dat het standaard uit staat en handmatig aan te zetten is. Echter nooit meer wat van vernomen..

Echter biedt de module die hierboven is gepost wel mogelijkheden. Ben alleen geen fan van aan een bestaande kabelboom gaan solderen, maar het zij zo...
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ja, vermoed ook dat het wel zal loslopen. Bij mijn vorige auto ook nooit iets van gemerkt. Misschien als je accu al enigszins amechtig is. denk dus dat ik gewoon vraag of ze het bij VAG techniek meteen even kunnen kaltstellen.
 
Als ik moet stoppen ontkoppel ik niet,dus blijft de motor draaien.Alleen voor een langere periode, (Grote verkeersopstoppingen en dergelijke) zal ik ontkoppelen.
 
Als je moet stoppen duwt je uw koppelings pedaal in en remt.Zolang ik mijn versnelling niet in neutraal zet en mijn koppelingspedaal blijf induwen blijft de motor draaien.Als ik lees hoeveel accu´s en starters voortijdig de geest geven, vind ik het maar best om mijn start-stop zo weinig mogelijk te gebruiken.
 

EdK

Forumguru
Als je moet stoppen duwt je uw koppelings pedaal in en remt
huhhhh

Wel ik rem eerst en zonder koppeling in te trappen, tot ik een snelheid bereik dat ik 2 a 3 versnellingen terug kan en dan trap ik deze in schakel terug en laat koppeling weer opkomen tot bijna stilstand.
Rem je namelijk ook op de motor heb ik geleerd ooit in een vloegel verleden
 
Bovenaan Onderaan