Start-Stop > stuur springt in stuurslot. Kan dit uit?

Zoals het onderwerp al aangeeft: het stuur in mijn O3 EBL combi met DSG springt in stuurslot als de auto in start-stop valt. Ik ben gewend als de auto zo goed als stil staat mijn wielen recht te zetten zodat ik rechtuit weg kan rijden. Dit kan nu niet door het stuurslot waardoor je met een kleine slinger wegrijdt.

Is het mogelijk om het uit te zetten dat hij in stuurslot valt zodra de auto in start-stop mode komt?
 

Pollewop

Forumguru
Hallo,

Ik denk niet dat het door de start/stop funktie komt dat het stuur "in het slot valt", maar dat door het stilvallen van de stuurbekrachtiging bij start/stop het stuur ineens heel zwaar gaat, waardoor het lijkt alsof hij "op slot" gaat.
De enige mogelijkheid is denk ik dat je de start/stop uitschakelt tot dat je de voorwielen goed hebt staan, en dan de motor handmatig stopt.

Succes...:thumbsup:
 
Laatst bewerkt:

turboturbo

Forumguru
Wat @micky zegt; als het goed is ook zo geleerd op rijles. Alleen sturen als je (ook al is het maar minimaal) 'rolt'.

Droogsturen vinden je banden stuurbekrachtigingspomp niet leuk.
 

Gieliovd

Forumguru
Hij valt nieuw in stuurslot, je contact staat notabene nog aan.

Zoals gezegd, je motor valt uit, dus je stuurbekrachtigingspomp wordt niet meer bekrachtigd, daardoor kan je niet meer sturen.

Je rijdt niet weg met een slingertje, want je komt gewoon tot stilstand en dan valt de motor uit. Dan sta je dus in de richting dat je wilt rijden.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Antera

Donateur
is idd niet de oorzaak van de SS maar een pomp die niet draait. SS uitschakelen zodat je er geen last meer van hebt lijkt me de beste oplossing
 

micky

Forumguru
@Mark de Vries , middels VCDS is dit uit te schakelen, er zijn er hier verschillende die een VAGCOM kabel hebben en dit voor je uit kunnen zetten (gebruik de zoekfunctie maar even), de dealer geeft idd aan dat het niet kan....
 
Bovenaan Onderaan