Start-stop, FeetLights en horn bij sluiten

remcee

Lid
Vandaag heb ik weer eens de VAGCOM aan mijn Octavia II Elegance (2010) gehangen, om eens te bekijken wat er allemaal nog te ' prutsen' valt.

Al bladerend door de modules kwam ik 3 opties tegen die me wel bevielen en ik wat vragen over heb, die wellicht beantwoord kunnen worden.

1. In de Engine-module staat een optie om Start-stop te activeren. Ik heb dit niet op mijn auto (1.2TSI) zitten, maar dit zit tegenwoordig wel op een aantal uitvoeringen. Zou start-stop werken als ik de optie aanvink? Ik wil niet zomaar in de engine module rommelen zonder zekerheid, vandaar dat ik niet even geprobeerd heb.

2. Ook vond ik ergens (ik weet niet meer welke module) de optie voor feetlights. Ik zie deze verlichting niet zo zitten, maar zou dit makkelijk te installeren zijn, en hebben de uitgebreidere octavo's (RS) dit misschien?

3. Er is een optie om bij het uitstappen de ' horn' een signaal te laten geven (lekker amerikaans). Ik heb deze optie aangezet, maar het werkt niet. Mis ik iets, of werkt dit niet?

Iemand al eens met deze opties bezig geweest?

Ik hoor het graag !

adjego

Actief lid
1. Start-stop heeft ook hardware nodig om te werken. 1 vinkje zal dit dus niet laten werken.
2. Voetverlichting is inderdaad achteraf in te bouwen, en dan moet je die optie selecteren, om het te activeren.
3. Die optie werkt alleen maar als je een affabriek alarm hebt. Dan geeft het alarm een signaal bij het openen en sluiten van de auto.

Antera

Donateur
Sommige hebben geen OEM alarm en reageerd de claxon op het open en sluiten van de auto. Dit werkt zeer sporadisch ook zonder OEM alarm dus.

het subtiel piepje bij openen en sluiten is alleen bij OEM alarm mogelijk

adjego

Actief lid
Sommige hebben geen OEM alarm en reageerd de claxon op het open en sluiten van de auto. Dit werkt zeer sporadisch ook zonder OEM alarm dus.

het subtiel piepje bij openen en sluiten is alleen bij OEM alarm mogelijk

Niet op een Octavia, en daar gaat het hier over...;) Dat is alleen maar op de Fabia.

Bovenaan Onderaan