Start Stop failure

Eric B

Lid
Beste Mensen,

Ik ben net terug van een heerlijke vakantie in Oostenrijk.
Auto rijdt heerlijk met winterbanden ook in de slechte omstandigheden.
Op en neer met maximaal 150 en gemiddeld 130/135 km gereden met winterbanden en vol geladen
met 4 man en bagage haal ik toch gemiddeld 1 op 20. Lijkt me netjes. olie 0 verbruik.

Maar de laatste dag viel me in ene op dat de het start stop systeem het niet deed.
Nu is dat bij kou of veel accugebruik niet vreemd maar ik heb even de aan en uit knop ingedrukt en als ik hem dan weer op aan zat staat erin mijn scherm: System failure Start en stop
Ook nu thuis houdt hij dat vol.

Geen idee waar ik dit moet zoeken. maar ben dan ook technisch een noob.
 

Spinal

Forumguru
Ook nu thuis is het te koud... Of je voldoet aan één van de overige 30 redenen waarom het niet werkt.
 

Luckei

Lid
System Failure is volgens mij wel een technisch mankement en niet het gebrek aan het voldoen aan 1 van de parameters om het systeem te laten functioneren (temperatuur, rittijd, accuspanning, stand van de maan, aantal mussen in je achtertuin, etc...)
 

Canon-Eye

Forumguru
Wees blij, zou ik zeggen. Mensen genoeg te vinden die er geld voor over hadden om het systeem te laten uitschakelen... ;)
 

CharlesTucker

Forumguru
En er zijn ook mensen blij met een goed werkend systeem. Buiten of je het al dan een prettig systeem vind, ik zou zowiezo niet blij zijn met een System Failure, en willen weten waar het vandaan komt, blijft het puur beperkt tot het niet functioneren vamn S/S systeem, of zit er meer achter. Helaas heb ik geen tips voor de topic starter, maar over het algemeen geeft (laten) uitlezen waarschijnlijk meer informatie.
 

Eric B

Lid
Wees blij, zou ik zeggen. Mensen genoeg te vinden die er geld voor over hadden om het systeem te laten uitschakelen... ;)


Uh ik zou zeggen druk op het "uit" knopje???

Maar dank voor de antwoorden... Alles werkt verder, verbruik normaal etc etc
 

Canon-Eye

Forumguru
Uh ik zou zeggen druk op het "uit" knopje???
Ja, maar da's een extra handeling die (soms) weleens vergeten wordt. Vooral omdat dat knopje bij mijn Fabia op een ongelukkige plaats onder de handremhendel zat. In m'n huidige Seat is dat veel beter voor elkaar: daar zit het knopje in de middenconsole in het rijtje met de alarmschakelaar.
Desondanks irriteert het me telkens weer een beetje (zeker in combinatie met de dsg**) en zou ik het dus liever laten uitschakelen, maar het is er nog niet van gekomen om daar een eind voor te gaan rijden...

**De Fabia had een handbak, daar speelde het veel minder vaak omdat ik bij korte stops (verkeerslicht, rotonde e.d.) gewoon de koppeling ingetrapt hield.
 

Barkie

Nieuw lid
Had zelfde probleem. Bleek kabelbreuk. Tijdens beurt bij dealer laten repareren. S/S werkt weer ok.
 

Antera

Donateur
Ik zou hem uit laten lezen wat er aan de hand is want deze melding hoort ie zeker niet te geven en is nu gissen waarom het niet werkt. Er zijn tal van factoren mogelijk die dit aangeven.
 

greenlinediesel

Senior Member
Bij mij is er een sensor kapot, de dealer bood aan het te repareren maar van mij mochten ze het kapot laten. Wat een ellendig systeem.... ik had vooral last als ik de koppeling intrapte op het moment van afslaan, dan was de software in de war en startte de motor niet meer automatisch... :pieker: maar fijn dat alles weer werkt!
 
Bovenaan Onderaan