Klaver4
Lid
Nu de Superb 2 weken in mijn bezit is, niets dan lof over het fantastische rijden, comfort en ruimte.
Maar aan het start/stop systeem moet ik nog erg wennen. Als ik bij een verkeerslicht aankom dat net op rood springt heb ik er geen enkele moeite mee dat de motor stopt en zodra het groen wordt, ik de rem loslaat en de auto weer begint te rijden.
Maar als ik een druk kruispunt (zonder verkeerslichten) over wil steken en ik sluit bijv. als 6e aan in de rij wachtenden en er kan vanwege de drukte steeds maar 1 auto oversteken, dan schuif ik steeds een stukje op en stopt en start de motor ook 6 keer. Natuurlijk kan ik de start/stop uitschakelen maar dan blijft de DSG in 1 staan, als ik goed heb opgelet aanvankelijk met 1000 t/min wat later zakt dat naar ongeveer 800 t/min. Volgens mij slipt de koppeling dan voortdurend; lijkt me niet erg bevorderlijk voor de levensduur.
Weet iemand hoe dit technisch precies in z'n werk gaat? En wat is de beste methode om hier goed mee om te gaan?
Maar aan het start/stop systeem moet ik nog erg wennen. Als ik bij een verkeerslicht aankom dat net op rood springt heb ik er geen enkele moeite mee dat de motor stopt en zodra het groen wordt, ik de rem loslaat en de auto weer begint te rijden.
Maar als ik een druk kruispunt (zonder verkeerslichten) over wil steken en ik sluit bijv. als 6e aan in de rij wachtenden en er kan vanwege de drukte steeds maar 1 auto oversteken, dan schuif ik steeds een stukje op en stopt en start de motor ook 6 keer. Natuurlijk kan ik de start/stop uitschakelen maar dan blijft de DSG in 1 staan, als ik goed heb opgelet aanvankelijk met 1000 t/min wat later zakt dat naar ongeveer 800 t/min. Volgens mij slipt de koppeling dan voortdurend; lijkt me niet erg bevorderlijk voor de levensduur.
Weet iemand hoe dit technisch precies in z'n werk gaat? En wat is de beste methode om hier goed mee om te gaan?