Start-stop- en cruise control-storing

lawewing

Forumguru
Hallo dames en heren, nu de dealer er niet uitkomt leg ik graag het volgende probleem aan jullie voor over mijn Skoda Octavia 1.6tdi DSG uit 2013.

Een tweetal maanden geleden heb ik bij de dealer een nieuwe sleutel/afstandsbediening (kessy) aangeschaft en laten inleren. De nieuwe sleutel werkt keurig, maar sinds die tijd werkt zowel mijn start-/stop-systeem als de cruise control niet meer, met bijbehorende storingsmeldingen. Vanzelfsprekend ben ik hiermee terug naar de dealer gegaan, die een en ander heeft bekeken. Eerst zeiden ze dat ze de storingen niet konden verhelpen vanwege de tuning (door TVS in Varsseveld). Daarop ben ik naar TVS gegaan. TVS heeft dit naar het rijk der fabelen verwezen, maar wel - tijdelijk - de originele software teruggeplaatst. Daarna ben ik weer naar de dealer gegaan. Vervolgens kwamen ze met een andere reden, namelijk dat mijn demontabele trekhaak niet af-fabriek zou zijn gemonteerd, deze ook allerlei storingen gaf en dat ze daarom de storingen in het start/stop- systeem en cruise control niet konden oplossen (iets met coderingen of zo). Vreemd, want voor zover ik dat kan beoordelen is de trekhaak er één van Skoda zelf en alles werkt prima.

Vanzelfsprekend zou de dealer het moeten oplossen, maar ik heb er geen fiducie (meer) in. Daarom zou ik graag willen weten of één van jullie misschien een bedrijf of iemand weet, die de storingen wellicht wel voor mij zou kunnen verhelpen?

Alvast hartelijk dank voor het meedenken en jullie reacties!
 

Antera

Donateur
Heel vervelend om te horen. Omtrent de Cruise control kan ik wel iets zeggen ism de trekhaak. Als je de trekhaak er laten op heb laten bouwen en deze is niet juist gecodeerd werkt idd je (A)CC niet meer. Dus dat kan ik wel beamen. Omtrent de start/stop kan dit ook de oorzaak zijn. Fouten in het systeem of anderzijds door retrofit delen kan ervoor zorgen dat dit niet werkt.

Word even tijd om de coderingen na te kijken en meteen of de juiste trekhaak modules is geplaatst want ook dit kan de problemen veroorzaken.

Ik vermoed namelijk dat de dealer met de sleutels inleren ook meteen de modules hier en daar geupdate heeft of terug gezet zijn na fabrieksinstellingen.

Indien nodig kan ik de instellingen wel nalopen als je langs komt. neem daarvoor contact met me op.
 
Bovenaan Onderaan