Start probleem 1.6 tdi

Mijn o3 heeft af en toe start problemen. De motor gaat goed in de rondte maar slaat niet aan. Ik heb m uit laten lezen maar daar kwam niets vreemds naar boven. Heeft iemand hier ervaring mee?bvd
 

Duijzer

Donateur
Tja, kan veel zijn. Vervuiling, brandstoftoevoer (pomp, injectors), mengsel (egr). Maar ergens zou hij dan toch een storing op moeten slaan.
Slaat hij uiteindelijk wel aan? Of anders gezegd: staat hij nu stil of is het probleem op een gegeven moment weer weg?
 

hemi24

Forumguru
Waarschijnlijk accu...

Als hij nét niet snel genoeg ronddraaid start ie domweg niet.

Klinkt waarschijnlijk nog wel goed, maar is het stiekem al niet meer!
 
Probleem klinkt bekend. Soms dan draait de startmotor een seconde of 3 a 4 en dan slaat pas de motor aan. Ik heb de accu nog niet laten doormeten.

Sent from my moto x4 using Tapatalk
 

Mick

Actief lid
Mijn o3 heeft af en toe start problemen. De motor gaat goed in de rondte maar slaat niet aan. Ik heb m uit laten lezen maar daar kwam niets vreemds naar boven. Heeft iemand hier ervaring mee?bvd
Is dit hetzelfde probleem als die in 2017? Toen had je er ook last van. Ik heb het alleen als ik de sleutel te snel omdraai en dus niet wacht tot het gloeispiraal uit is.
 
Dat is nog Indd dezelfde maar ga jouw tip wel proberen. Ik draai 1x de sleutel om en laat m dan de sleutellos hij gaat dan vanzelf in de rondte om aan te slaan. Bedankt voor je reactie
 
  • Leuk
Waarderingen: Mick
Tja, kan veel zijn. Vervuiling, brandstoftoevoer (pomp, injectors), mengsel (egr). Maar ergens zou hij dan toch een storing op moeten slaan.
Slaat hij uiteindelijk wel aan? Of anders gezegd: staat hij nu stil of is het probleem op een gegeven moment weer weg?
Hij start uiteindelijk wel maar de motor gaat wel n paar x in de rondte voordat hij aanslaat. Dit lijkt me niet echt bevordelijk de verstuivers enz:arghh:
 

Stakie75

Senior Member
Die van mij heeft nu in 2 jr tijd al 2x een nieuwe accu gehad. Begon elke keer met slecht starten.
 

Stakie75

Senior Member
Vond ik ook. Zaken als start/stop werken niet lekker en bij starten elke keer melding dat allerlei systemen het niet deden. Dan maar weer naar dealer en om een nieuwe vragen.
 

oco1979

Forumguru
Geen idee. Het is een lease auto dus ook niet naar gevraagd. Moest gewoon opgelost worden.

Doe je even deksel van de batterij en daar sta er EFB op of AGM,kan er niet naast kijken.

Ben bijna 100procent zeker dat het EFB is.

Hopelijk is het nu opgelost.

Bij de eerste EFB depanage's heb ik veel metingen gedaan.

Vond toen dat de Alternator weinig Ampéres leverde om de batterij bij te laden.

Kan daarmee aan verschillende dingen liggen.

Sturing(softwarematig) van de laadstroom.
Ook de conditie van de Accu.
Slechte massasensor.
.....
 

Arjann

Forumguru
Kan ook de nokkenasversteller zijn. Komt weleens voor bij de O3 van 13/14. Duurt dan ook wat langer voordat ie aanslaat. Er hoeft niet perse een storing opgeslagen te zij maar het kán wel.
 
Bovenaan Onderaan