Standkachel inbouwen; bijverwarming standaard?

Schep

Forumguru
Het is buiten 12 graden, dus ik vond het tijd voor een vraag over een standkachel.
Bevroren ruiten heb ik tot op heden weinig last van gehad, maar het lijkt erop dat ik voor het einde van dit jaar geen parkeergarage meer zal hebben. Niet omdat 'ie wordt afgebroken, maar omdat we verhuizen.

Nou zal het tegen de tijd dat we verhuizen al helemaal niet meer vriezen, maar ik wil graag voorbereid zijn op de winter van 2017/2018, en verwacht tegen die tijd nog altijd in de Superb te rijden. Dus ... ik wil er een standkachel in. Helaas was het geen fabrieksoptie in NL, anders zat ie er al in.

Webasto biedt dat spul natuurlijk aan, maar het liefst heb ik het zo 'af-fabriek' mogelijk. Mijn ervaringen met die Webasto afstandsbedieningen en de app stammen uit 2014, maar zijn niet zo denderend.

Is er iemand met ervaring of een idee of het retrofitten volgens fabrieksspecificaties mogelijk is? Of ben ik een zeikerd en is een Webasto goedkoper en makkelijker?

Daarnaast de vraag of in een Superb 1.4 TSI ACT de bijverwarming standaard is?
In mijn herinnering was dit vooral bij diesels standaard, maar met de 1400 cc van harry de veldmuis onder de kap kan ik me zomaar voorstellen dat dat ook nodig is om hem snel warm te krijgen. Als dat zo is, scheelt dat natuurlijk ook weer bij de inbouw.
 

Rallye

Forumguru
Hoe kleiner de motor, hoe sneller hij warm wordt toch? Bijverwarming ken ik inderdaad enkel van diesels. Wat zijn je problemen met de app van Webasto? Werkt prima (hoef je zelf geen codes in te typen) en is tegenwoordig nog gratis ook.....
 

CDK

Forumguru
Precies @Rallye, hoe kleiner de motor hoe sneller op temperatuur ;) Nu zit sowieso op de meeste Skoda diesels ook die bijverwarming niet, tenminste dat is altijd zo geweest. Bezuinigingspolitiek van Skoda denk ik.
 

Schep

Forumguru
Die bijverwarming dacht ik dus ook al, maar de warmte komt zo snel uit de roosters dat ik begon te twijfelen. Ik ga er maar vanuit dat hij er niet op zit.

Die Webasto app gaf regelmatig problemen qua verbinding, en het is meer dan eens gebeurd dat ik toch bij een koude auto kwam. @Rallye , ik begrijp dat jij geen problemen ervaart?

Ik ga maar eens bij de Webasto inbouwer langs om te babbelen...
Prijzen online vond ik stevig, ik zag rond de €2k voor de inbouw, terwijl ik me meen te herinneren dat de inbouw in de vorige auto zo rond de €1.200,- was (standkachel zat er in toen ik hem kreeg).
Aangezien ik verwacht dat mijn volgende auto elektrisch is, zal straks overbouwen ook zinloos zijn, en dan gaat dat wel een grote investering worden voor die 2 winters warmte in de Sup ...
 

Rallye

Forumguru
Vreemd dat de app geen verbinding gaf. Zo werkt het bij mij (sinds 2012 heb ik een Webasto met -toen nog betaalde- app) namelijk niet. De app is enkel een handige manier om de sms-jes samen te stellen die de Webasto nodig heeft. Bij iOS moet je dan nog op verzenden drukken (in Berichten) bij Android worden de sms-jes meteen verstuurd. Als je goed bent in codes onthouden (zoals START0845) heb je de app niet eens nodig.....

Zie
ThermoCall App' van iViNi
https://appsto.re/nl/Po5OB.i

en


De sms-jes worden door de module in mijn auto goed ontvangen (prepaidkaartje van Simyo, via het KPN-netwerk). Lag bij jou soms het probleem bij de GSM-provider (beperkt bereik?).
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan