Standard Halogeen Koplampen vervangen door Xenon Verlichting

Beste skoda rijders,

Ik ben Dylan uit Almere en sinds kort rijd ik in een Skoda Superb (2016). Dit is een Ambition model met standard halogeen koplampen. Ik zou graag deze koplampen willen vervangen door een Bi-xenon met LED dagrijverlichting. is dit mogelijk om de hele unit te vervangen? weet iemand dat en hebben jullie tips?

alvast bedankt voor jullie reactie.

groetjes,
Dylan
 
Laatst bewerkt:

Antera

Donateur
Goede dag van harte welkom. OEM xenon koplampen is geen plug and play en komt een hoop bij kijken.

ps after market xenon kan wel maar wel de juiste anders werkt het alsnog niet
PS2 stel je even voor word hier erg gewaardeerd
 
Meld je even netjes aan (stel je dus voor) en gebruik de zoekfunctie even zou ik zeggen..
Mee eens. Lijkt de laatste tijd wel een trend te worden..

Dag,

Ik heb een vraag betreft de standard halogeen koplampen vervangen door Xenon verlichting voor mijn skoda Superb hatchback van 2016 de AMBITION model. deze heeft vanuit de fabrikant geen xenon verlichting, weet iemand of deze geïnstalleerd kunnen worden?

alvast bedankt voor jullie reactie.

groetjes,
D
Tja. In reflector koplampen horen geen HID's thuis.
Dit heeft alles te maken met het feit dat het brandpunt niet gelijk is aan de halogeen lamp.
Hierdoor word het licht op andere plaatsen geprojecteerd in de reflector met als gevolg een hoop strooilicht en een onjuiste lichtbundel. Er zijn wel zogenaamde H7R lampen welke voorzien zijn van een coating welke de lichtbundel blokkeerd. Ervaring hiermee is dat de lamp dermate heet word en de coating gewoon vergaat. Er zijn ook zogenaamde H7(R)C welke korter zijn maar het brandpunt zit op dezelfde plaats als een normale H7 HID lamp.

Voorbeeldje;
incorrect_focus.jpg



Eigenlijk zijn er 3 alternatieven;
1)Het vervangen van de reflector koplampen door xenon lampen. Dure aangelegenheid.

2) Het laten retrofitten van je halogeen koplampen.
Beste dit niet zelf gaan doen als je dit nooit gedaan hebt. Gegarandeerd dat je vochtproblemen krijgt.
De reflectorschaal gaat er dan uit of word bewerkt zodat er ruimte is om een projectielens te plaatsen.
Dit is dan vergelijkbaar met fabriek af xenon en mits alles past en goed gedaan word een zeer mooie oplossing. Hoogteregeling blijft werkzaam. Koplamp reiniging installatie is niet meer verplicht. Indien je persé xenon wil hebben dan is dit de goedkoopste, alhoewel het niet écht goedkoop te noemen is, en beste optie.

3) Fatsoenlijke H7 halogeen lampen plaatsen zoals de Philips X-tremevision of de Osram NightBreaker Unlimited. Fabriek af zitten er van die longlife lampen in. Erg fijn voor de levensduur maar de lichtopbrengst valt dan ook tegen.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor jullie reacties en tips. Dit is voor mij de eerste keer dat ik op een forumsite mezelf aanmeld en een profiel maak, totaal geen ervaring mee. excuses voor ontbrekende info.. klinkt heel stom maar waar zou ik mezelf beter kan voorstellen?
 

turboturbo

Forumguru
waar zou ik mezelf beter kan voorstellen?
Geen spang hoor! Soms kan je hier wat zakelijk aangesproken worden op het missen of vergeten van het jezelf voorstellen, laat je daardoor niet afschrikken. Klik bovenaan het menu op deze pagina op 'forum' dan 'leden cafe' en dan 'Meet & Greet'. Dan 'Nieuw Topic' waarbij je jezelf kunt voorstellen.

Je kunt vervolgens ook een topic voor je auto aanmaken, als je bijv leuk vind om de vorderingen van aanpassingen aan jouw auto hier met ons te delen.
 

Dewinteb

Actief lid
Mijn vorige S3 was voorzien van projectorlenzen met halogeen prima lichtopbrengst.

De huidige S3 had ik 'blind' gekozen toen de wagen net bestelbaar was, met de verwachting weer projectorlenzen te krijgen....

Dit waren dus slechts standaard reflectoren. De lichtopbrengst van de standaard Halogeen was erg droevig en na meerdere lampen getest te hebben ben ik toch naar een ombouwset Xenon gaan zoeken.

Ik heb een R type lamp (met zijstreepje ) reeds 2 jaar in de koplamp zitten zonder problemen. Coating zit er nog op .
Wel heb ik het lichtbeeld laten afstellen bij de Garage(dit was noodzakelijk); nu prima verlichting,er is geen sprake van extreem strooilicht door toepassen van de R-type lamp.
Er is natuurlijk een verschil met af fabriek xenon, zo is de focus op de weg minder strak als met af fabriek xenon.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan