Stadslichten vervangen superb 1

Tonno

Actief lid
Hallo,

Ik zou 'even' mijn stadslichtjes vervangen voor LED-jes, omdat het zo geel ziet naast de xenon lampen.
Nou is het al lekker krap voorin, maar ik kreeg ook geen beweging in de fittingen.
Volgens mij gaat er een lange stiftvormige fitting naar het stadslichtje, maar lijkt vast te zitten aan een ander deel van de koplamp.

Wie heeft hier ervaring mee ?
 
Bij mijn superb was het gewoon een kwestie van trekken(desnoods met een krom tangetje). Ik heb halogeen units.

groeten Björn
 

Tonno

Actief lid
Ik heb even een bevriende automonteur gevraagd :eek: Hij haalde een klepje weg, en had meteen de juiste draad te pakken.
We durfden niet eens hard genoeg te trekken, en hebben eerst één unit uitgebouwd, om te kijken of je moeste draaien of trekken aan de fitting.
Dit bleek dus gewoon trekken. De andere kant was dus sneller klaar.
Ik denk dat ik toch nog op zoek ga naar echt witte ledjes, want mijn xenon is puur wit, en de LEDjes hebben een paarse tint.
 

m123maurice

Nieuw lid
Hallo,

ik heb vorige week Xenon en LED stadslichten ingebouwd in mijn Superb 1. Ik heb mijn setje van Xenonlamp.nl vandaan. Kleur: 6000K zowel de Xenon als de Led's (SMD). bijelkaar voor 80 euri incl. de adapters die je nodig hebt i.v.m. vervangen van Halogeen naar Xenon. Ziet er super uit en een bak licht ! Helemaal goed. En 18 maanden garantie op de hele set !
Heb gekozen voor de xenon's met kleine ballasten i.v.m. storingsmelding. Bij deze krijg je die dus niet !
 

Rah

Nieuw lid
Ik wil ook graag mijn stadslicht vervangen en tevens ook mijn xenon, maar dan moet ik de unit uitbouwen.
Weet iemand hoe dit moet of heeft er een how-to guide van
 

Rah

Nieuw lid
Omdat je de lampen er niet uit kan halen doordat er te weinig ruimte aan de achterkant is, vandaar de koplamp unit eruit moet worden gehaald. Dit staat ook in het instructieboekje.
 
Echt niet mannen.
Heb vorige week ook mijn stadslichtjes laten vervangen door SMD Led's.
Iets van 20 minuutjes werk voor de Skoda monteur en dan ook nog eens omdat die ze aanvankelijk (toevallig allebei) verkeerd om erin had geprikt :crazy:
En vanwege de polariteit van die dingen gaat het dan niet werken :)

Ach, hij corrigeerde z'n foutje snel en nu heb ik i.p.v. dat brakke gele licht 2 helder witte pitjes.
Ziet er superstrak uit :xyxthumbs:

Ow enne... niks uitbouwen koplamp of wat dan ook.
Met wat friemelwerk peuterde hij die dingen erin.

P.S. Ik had ze trouwens ook bij Xenon Jan vandaan gehaald :cool:
 

m123maurice

Nieuw lid
En zo is het !!
Ik heb zelf mijn H7 vervangen door een setje van xenonlamp.nl (Sittard). En hier heb ik ook de LED's vandaan. Niks geen koplampen uitbouwen. Even wat gefriemel maar best te doen. Tis er alleen een beetje koud voor nu......
 

Rah

Nieuw lid
De stadslichten lukt mij wel, maar voor de xenon is er teweinig ruimte deze eruit te halen.
 
Ehmmm... fabrieks Xenon vervangen is een ander verhaal ja.
Om het echt goed te doen - en dus achteraf weer alle kapjes en klemmetjes fatsoenlijk gemonteerd te krijgen - moet je eigenlijk de voorbumper even lospakken en de koplampen loshalen.
Teveel moeite voor de gemiddelde S1-rijder dus dan maar ff langs de werkplaats :grin:

Met heel veel gefriemel van de monteur met de kleinste handjes kreeg die mijn nieuwe Xenon lampen uiteindelijk erin zonder bumper en lampen uit te hoeven bouwen.
Kostte hem wel ruim een uur...
En dat ook nog eens in een verwarmde werkplaats met alle ruimte en veel licht :)

Dusse... goed nadenken voordat je bij -3° Celcius buiten op straat aan de gang gaat :ahum: :winkie:
 
Deze SMD LED's heb ik er nu inzitten.
Helder witte pitjes die perfect kleuren bij het Xenonlicht.
Ik heb er een plaatje bij gedaan voor de beeldvorming.

Ik zocht een setje betaalbare Xenonlampen en vond deze zoals eerder vermeld bij Xenon Jan.
Ik had een setje D2S 6000K uitgezocht voor maar 32 Euro.
Spotgoedkoop!

Omdat de lichtopbrengst van onze Panda om te janken was heb ik meteen maar een setje Osram Nightbreaker Plus H4 op de bestellijst gezet (voor de uiterst scherpe prijs van 24,95).
Toen ik het pakketje openmaakte na de overigens razendsnelle bezorging zag ik dat Xenon Jan er een kleine attentie bij had gedaan in de vorm van de SMD LED's - bedankt Jan!!! :xyxthumbs:

Eerst de Osrams in de Panda gezet en ik moet zeggen: wat een fantastische lichtopbrengst.
Zelfs mijn vrouw viel het op en geloof me, dát wil heeeel wat zeggen.
Ik schat dat de Osrams t.o.v. de Philips pitten die er eerder inzaten zeker 2x zoveel licht geven.
Een hele vooruitgang.

Een weekje later de no-name Xenons in de Skoda werkplaats laten plaatsen.
Ook hier zaten voorheen Philips pitten in à 136 Euro per stuk :crazy:
De eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat de dure Philips Xenons substancieel meer licht gaven.
Dat ligt niet zozeer aan het feit dat die 4300K zijn maar meer aan de totale lichtopbrengst.
De Philips doet het gewoon beter.
Daar staat tegenover dat je voor een setje Philips 272 Euro mag aftikken (bij de dealer) en voor de no-name variant maar 32 Euro...
Tel uit je winst.

Resumerend: de no-name pitten doen het goed, wat mij betreft scoren ze een ruime voldoende.
Maar de volgende keer zou ik toch gaan voor de duurdere variant die Xenon Jan aanbiedt enwel de Osram Xenarc D2S Silverstar.
Met 109,95 Euro nog steeds aanzienlijk goedkoper dan bij de dealer.



SMD LED.jpg


Verrekte moeilijk om een fatsoenlijk plaatje te schieten van brandende koplampen maar het moet er maar mee door.
Jaja, ik weet het, de S1 heeft er wel eens blinkender bij gestaan maar met dit vriesweer kom ik niet aan poetsen toe :eek:
In ieder geval is de tint van het Xenon en de LED goed te zien :)
 

Bijlagen

  • SMD naast Xenon.jpg
    SMD naast Xenon.jpg
    220,3 KB · Weergaven: 36
Ik gebruik in mijn bedrijf andere w5w steeklaampjes die nog meer licht op brengen.

Heb je interesse kun je even een pm sturen.
 
Bovenaan Onderaan