Stadslicht blijft branden

Evds

Lid
Hallo allemaal,

Ik hoop dat ik het zo goed doe...

Vandaag bezig geweest om met vcds een aantal opties aan te zetten bij mijn skoda octavia.
Een aantal leuke dingen zijn gelukt, een aantal niet.
Maargoed nu heb ik afgelopen week mijn dimlicht vervangen voor een Pilot digital line xenon setje. Ook de stadslichtjes heb ik vervangen voor led en dat geeft wat rare probleempjes.

De ene keer krijg ik een melding dat er een lamp stuk is en de andere keer niet. Ook blijft er aan een kant een stadslichtje zachtjes branden als de verlichting is uitgeschakeld.

Kan dit komen door mijn Lh en Ch instellingen (die wel aan staan maar niet werken) of heeft dit een andere oorzaak?

Wie o wie heeft het verlossende antwoord?
 

Evds

Lid
@Evds Met je probleem kan ik je iet helpen, maar je hebt hier wel de juiste plek voor je vraag gevonden :D;).

Kijk dat is al 1

Ik zoek verder ook nog iemand in de buurt van Someren die VAS Hheeft. Om mijn verlichting controle uit te programeren. Veel over gelezen hier maar nog niet echt een antwoord gevonden
 

Cordoba

Forumguru
De led's voor je stadslicht zullen geen 'canbus' uitvoering zijn. Bij een canbusversie staat er een weerstandje parallel aan het lampje zodat er iets meer stroom loopt en je geen 'kapot-lampje-melding' krijgt. Daarnaast zorgt een canbusversie er ook voor dat de spanning die bij uitschakelen al op de draad naar de lamp staat, wegloopt via het weerstandje. Zonder weerstandje blijft de Led nog even branden, tot alle lading van de draad tussen schakelaar en lampje is verdwenen. Als er in het circuit ook een gewoon lampje zit (bijvoorbeeld van het achterlicht aan dezelfde kant), dan loopt de stroom via dat lampje weg en zie je ook niet dat de ledlamp na uitschakelen blijft 'nagloeien'.
 
  • Leuk
Waarderingen: Evds

Evds

Lid
De led's voor je stadslicht zullen geen 'canbus' uitvoering zijn. Bij een canbusversie staat er een weerstandje parallel aan het lampje zodat er iets meer stroom loopt en je geen 'kapot-lampje-melding' krijgt. Daarnaast zorgt een canbusversie er ook voor dat de spanning die bij uitschakelen al op de draad naar de lamp staat, wegloopt via het weerstandje. Zonder weerstandje blijft de Led nog even branden, tot alle lading van de draad tussen schakelaar en lampje is verdwenen. Als er in het circuit ook een gewoon lampje zit (bijvoorbeeld van het achterlicht aan dezelfde kant), dan loopt de stroom via dat lampje weg en zie je ook niet dat de ledlamp na uitschakelen blijft 'nagloeien'.

Bedankt voor de uitleg! Dus even op zoek naar fatsoenlijke leds.
 
Bovenaan Onderaan