SRI resetten lukt niet (goed)

Garfield62

Actief lid
Zoals de titel al zegt, ik heb nu een VW Golf 7 variant, 1.4tsi. Deze heeft bij de vorige (duitse) eigenaar en garage een onderhoudsbeurt gehad. Kennelijk is de service interval niet juist gereset, in het boekje staat dat het pas over 9000km aan de service beurt is, en iets eerder een oliewissel wil. Toch krijg ik nu al de meldingen in het scherm.Dus probeerde ik het aan te passen.

Bij mijn vorige auto, een passat 2011, ging dat via het uds protocol. Om de twee jaar een beurt. Geen probleem.

Maar bij deze Golf is het anders, olie en service is apart (MQB platform?) En het resetten wordt niet " gepakt" . Eerst via de VCDS resetknop, je ziet dan dat er allerlei kanalen worden nagelopen, maar geen effect. Ook geprobeert via het uds protocol, time en milage sinds etc. Toch blijft de melding terugkomen.

Ik heb een originele Nederlandse kabel van Primus, maar toch doe ik blijkbaar iets niet goed, hebben jullie suggesties? Alvast mijn dank.
 

Michelv.

Forumguru
Je moet 3x apart resetten.
Zo heb ik het gedaan,


17 - Instruments

- 10 – Adaptions


ESI resetting ESI

New Value = Reset


Fix – Distance Covered since last milage dependent inspection

New Value = 0


Fix – Time since last time dependent inspection

New Value = 0

Op eigen risico uiteraard.
 

Garfield62

Actief lid
3x keer dus.

In mijn herinnering heb ik het eerst via de sri resetknop gedaan, geen effect. Toen via de fix kanalen, maar het kan goed zijn dat ik de eerste Esi reset overgeslagen heb. :bloos:

Dan is het weer voor tweejaarlijks longlife? :pieker:

Blijft dan wel het het volgens voorschrift 1x per jaar een inspectie moet hebben.

Beide beurten kan ik zelf, maar bij deze auto ging het resetten niet goed.

Bedankt voor je aanwijzing.:thumbsup:
 
Bovenaan Onderaan