Spraak loopt spaak

Om te beginnen bij het begin: reeds van in het begin was het zo dat de Kessy van mijn Octavia IV ingeschakeld is, maar de optie 'openen bij naderen' uitgeschakeld staat. Desalniettemin opent de wagen tóch te pas en te onpas bij naderen. Ik heb dit vrij snel gemeld bij de dealer, maar men wist er toen niet meteen raad mee.

Zoveel maand later dacht ik er nog eens opnieuw mee naar de dealer te gaan, in de hoop dat één of andere update de bug zou verholpen hebben.
Men heeft een update doorgevoerd, met als resultaat dat het ontgrendelingsprobleem er nog steeds is en er nog een probleem is bij gekomen, namelijk dat de spraakbediening, die het tot dan toe altijd behoorlijk goed deed, helemaal spaak loopt en quasi onbruikbaar is.

Ik gebruikte de spraakbediening voornamelijk voor de navigatie. Dat ging vrij goed. Nu slaat het systeem helemaal door. Ofwel begrijpt de spraakbediening de commando's niet en lopen we vast in rondjes, ofwel begint het systeem vanzelf, helemaal uit het iets naar willekeurige bestemmingen te zoeken, niet zelden specifieke eetgelegenheden.

Hoewel ik door dit probleem zeker niet uitgehongerd zal raken, is het toch meer dan irritant. Helaas weet de dealer ook nu geen raad. De meest recente versie zou geïnstalleerd zijn en de enige oplossing die men voorlopig heeft, is wachten op een nieuwe update...

Iemand dit dit probleem herkent?
 

EdK

Forumguru
Weet niet in welke regio van NL je leeft !?
Maar neem eens contact op met @Rainesh of @Antera hier op forum
Als er iemand is die je hier mee kan helpen dan is het er wel één van hun !
 

EdK

Forumguru
Dan zou @Antera in Breda een optie voor je kunnen wezen !



Handtekening​


Alle filmpjes van instellingen enz ->Youtube
Mirrorlink, voicecontrol, full link, sportmonitor activatie, software en kaartupdates mogelijk. Voor alle software coderingen en aanpassingen met VCP/VCDS (Ook op afstand mogelijk): +31(0)615228709 (Whatsapp). https://www.vcds-coding.nl Te Breda / Dongen Voor alle soorten verlagingen voor Uw Skoda al dan niet met montage kan U bij mij terecht. meer info@lowering.nl
 

Cordoba

Forumguru
Is het mogelijk dat bij de update instellingen veranderd zijn, en dat dit samenhangt met je nieuwe probleem?
 
Bij mijn weten zijn geen instellingen gewijzigd. Ik heb ze al veelvuldig gecontroleerd, met alle drie de sleutels.

Moet ik op zoek naar specifieke instellingen?
 

Cordoba

Forumguru
Ik ken het systeem onvoldoend om daar iets zinnigs over te kunnen zeggen, maar weet wel dat bij een update veel zaken terug gaan naar 'fabrieksinstelling' en dat instellingen die je dus naar eigen gebruik had aangepast, dus opnieuw aangepast moeten worden. Het lastige is ook dat die menu's niet altijd even logisch in elkaar zitten, waardoor je je soms rot zoekt om bepaalde instellingen terug te vinden.
 

Romoni

Nieuw lid
Heb je nog en Skoda connect abbonement wat actief is? Als dit niet meer actief is gaat de spraakbesturing over op een offline woorden schat. En deze is veel beperkter in de spraakbesturing dan de variant met Skoda connect.
 
Is nog in garantie, auto is 10 maanden oud.
Ook wel nog vertrouwen in dealer, denk ik, maar die weten er momenteel ook geen raad meer mee.

Abonnement Skoda connect loopt nog.
 

Rik63

Nieuw lid
De mijne is 1week,Octavia 4 spraak esturing met ons Laura is echt Rampzalig. niets lukt, je beland in een lijst van restaurants oftewel bij de nooddienst. de Skoda Connect app werkt wel behalve sluiten openen. Moetik naar dealer om rijbewijs te tonen? Maar de spraakbesturing amai wat een ramp!!!
 
Ondertussen nog andere rariteiten: af en toe, tijdens het rijden, schakelt het systeem plots uit en start daarna onmiddellijk terug op, en soms krijg ik ook een storingsmelding van het parkeerhulpsysteem op het dashboard, dewelke na het even uitzetten en terug aanzetten van de wagen plots weer verdwenen is.

Laat ons hopen dat een volgende update veel soelaas zal bieden en laat ons hopen dat die update er snel komt.
Vóór de laatste update had ik, behalve dat kleine kessyprobleempje, eigenlijk weinig problemen, dus het is toch onbegrijpelijk hoe een update ervoor kan zorgen dat je die tóch hebt...
 

Rik63

Nieuw lid
Als ik uit de achteruitrijstand kom blijft het systeem soms de achteruitrij camera tonen, met melding storing parkeerhulpsysteem, wat even later terug verdwijnt. Hoe zit het met updates? is dit automatisch?
 
Bovenaan Onderaan