Amundsen Spotify met playlist?

Fdb

Lid
Beste forumleden,

Sinds kort maak ik gebruik van Spotify in de Octavia (uit 2017) voorzien van een Amundsen.

Bluetooth streamen werkt prima, evenals de stuurwielbediening. Alleen wordt de playlist niet weergegeven. Dat zou ik wel graag willen om zo makkelijk een ander nummer op te zoeken. Nu kan dat alleen via de telefoon. Is het mogelijk de playlist te zien?

Daarnaast bestaat de mogelijkheid Media Command te gebruiken, als je dat op de Amundsen aanklikt kan je via WiFi verbinding maken met een smartphone of tablet. Dat heb ik geprobeerd, alleen geeft het apparaat aan dat ik dat bij de dealer moet laten activeren. Is dat onderdeel van Smartlink?

Ik heb Smartlink niet geactiveerd. In het boekje lees ik dat je de telefoon moet verbinden dmv een kabel voor Mirrorlink (Android auto / Apple CarPlay). Op YouTube heb ik gezien dat de playlist van Spotify dan wel zichtbaar is en kan je nummers zoeken. Maar dat vind ik wel weer gedoe dat je telkens je telefoon aan een kabeltje moet hangen, los daarvan zit ik er niet op de wachten weer € 200,- uit te geven.

Dus kort samengevat, is het mogelijk de playlist van Spotify zichtbaar te krijgen op de Amundsen, zonder gebruik te maken van een kabel?
 
D

Deleted member 24009

Bij mijn weten kan dat niet. Ik heb sinds kort ook de Octavia met Amundsen en heb meteen bij de dealer smartlink laten activeren (eur 230,-). Tel aansluiten met kabeltje, Aple Car Play start en voila, Spotify staat als app op de Amundsen display. Hierdoor kan je door je afspeellijsten scrollen (alleen via display). Eenmaal in een afspeellijst kan je nummers skippen mbv de pijltoetsen links op je stuur.
Nu maar hopen op een update van Skoda zodat Car Play ook via bluetooth gaat werken, Car Play zelf ondersteunt dat nl. wel.
 

Rallye

Forumguru
Ik heb het niet nagezocht, maar de volgende stap voor CarPlay is in mijn herinnering werken via Wifi, niet bluetooth. Met een Amundsen gaat dat, wegens gebrek aan wifi, niet werken....
 

Fdb

Lid
Ik heb het niet nagezocht, maar de volgende stap voor CarPlay is in mijn herinnering werken via Wifi, niet bluetooth. Met een Amundsen gaat dat, wegens gebrek aan wifi, niet werken....

Op mijn Amundsen zit WiFi. Als ik Media Command selecteer dan verzoekt hij om via WiFi verbinding te maken met een apparaat. Ook kan ik bij media de bron WiFi selecteren. Wellicht dat CarPlay dan toch mogelijk kan worden op een Amundsen via WiFi?
 
D

Deleted member 24009

Yup....alles kan draadloos tegenwoordig, ook in huis, dus waarom dit niet zou je denken....
 

Skodiaq

Forumguru
Apple schijnt dit zelf tegen te hebben gehouden. Techniek scheen niet stabiel genoeg te zijn. De nieuwe BMW 5-serie is inderdaad de eerste auto waarbij Carplay wireless werkt. De kans dat bestaande Carplay systemen ook deze feature krijgen is trouwens vrijwel nihil.

En laat mij maar lekker kabelen. Is toch altijd stabieler dan een draadloze verbinding.
 
Bovenaan Onderaan