sportstoelen tegen compleet leder interieur

blacktdi

Actief lid
Ik heb de bestelling van mijn Skoda Octavia 2.0 TDI combi een tijdje geleden nog net kunnen terug draaien. Ik had in eerste instantie het beige kleurig lederen interieur besteld omdat ik dat heel erg mooi vind in combinatie met de lichte vloerbedekking en dashboard, maar heb toen toch uiteindelijk voor het dynamic sport pakket gekozen. Maar eerlijk gezegd twijfel ik weer nadat ik alweer een Skoda met dit leren interieur had gezien, al kan ik het nu niet meer aanpassen. De reden voor de aanpassing was dat nadat ik op vakantie was geweest met vrouw, kinderen, auto en caravan de binnenkant van de auto er niet uitzag. Vastgekleefde chocolade, drop etc op de achterbank, plus het feit dat ik regelmatig las dat men de stoelen te hard vind. Zwart leer was geen optie want dat vind ik niet mooi. De sportstoelen schijnen, ik heb er nog niet op gezeten, veel meer steun te geven maar zullen toch zeker net zo hard zijn of harder.
Wie heeft het dynamic sportpakket in zijn skoda en zijn die sportstoelen echt de moeite waard? M.a.w. heb ik er goed aan gedaan?
 

Exciter

Administrator
Wij rijden de Fabia met sportpakket. (Ja, nu even niet...)

Niets dan LOF! Echt, het zit velemalen beter, dan de originele stoelen!
 
Ik heb enkele dagen in een octavia 1 gereden met sportstoelen (tijdelijke vervangende auto), dat reed echt fantastisch. Het is dat ik nu een actiemodel heb aangeschaft wat al bij de importeur stond, anders had ik het zeker erin laten zetten.
 

octofreak

Actief lid
Tja met kinderen is het geen lolletje op lichte bekleding... ik heb zelf beige gehad in de octo1, heel mooi in combinatie met zwarte lak maar voorlopig even niet meer..man wat een vlekken..
 

Droopy

Actief lid
Als je het geld er voor over hebt kun je altijd je stoelen later alsnog van een andere stof (lees leder) voorzien. Dan ben je ook niet meer afhankelijk van de standaard kleuren en kan je kiezen wat je wilt
 

Wiseguy

Actief lid
dat is inderdaad ook nog een optie ja.... alhoewel ik mijn sportinterieur ook mooi vind.... ik laat het lekker zo... trouwens ook omdat het een lease-auto is.... /forum/images/graemlins/grin.gif
 
Ik heb sinds vrijdag mijn fabia combi binnen met het equipe pakket, waar dus ook sprtstoelen in zitten, en ik kan niet anders zeggen dan "geweldig". Mooi uitgevord in 2 kleuren, en ze zitten echt fantastisch....goede zijdelinkse steun, en niet te hard maar ook niet te zacht....zou heel nederland door kunnen rijden en er toch nog lekker op zitten.
Naar mijn idee heb je er dus echt wel goed aan gedaan /forum/images/graemlins/24.gif ...maar ja zoveel mensen zoveel smaken....
 

Wiseguy

Actief lid
Ik moest wel even wennen aan de "hardheid" van deze stoelen, maar dat komt meer omdat ik hiervoor een Renault Laguna heb gehad.... die stoelen zijn echt veeeeeeeeel zachter.... /forum/images/graemlins/smiley29.gif
 
Inderdaad zitten de franse stoelen "zachter"....maar persoonlijk prefereer ik de wat hardere (zoals vw)...zit op lange afstand toch beter.
 

Wiseguy

Actief lid
@Fabiavette: Ik ben er inmiddels ook aan gewend en vind ze dan ook helemaal super... zeker met die geweldige zijdelingse steun.... daar kom ik de bochten wel mee door hoor... /forum/images/graemlins/grin.gif
 
Bovenaan Onderaan