Sportsound generator

hendrik38

Forumguru
Ik kan hier erg weinig over vinden. Lijkt me een best leuke feature. Zit dit nu standaard op de kodiaq? of alleen op de RS of ook op de sportline?

Wie weet er meer over?
 

Antera

Donateur
Ik kan hier erg weinig over vinden. Lijkt me een best leuke feature. Zit dit nu standaard op de kodiaq? of alleen op de RS of ook op de sportline?

Wie weet er meer over?

Dit zit niet standaard erop alleen op de GTE/RS en dat soort modellen. De Soundgenerator zoals dat heet is naderhand op bepaalde modellen ook te bouwen. Of het meerwaarde heeft is ieder voor zichzelf aangezien het niet meer is als een speaker die een electronisch motor geluid maakt
 
Er is een vergelijkende test op you tube te vinden over een rs met standaard en met een ingebouwde.generator

maar kost al snel 1200 euro. Er is ook een pools bedrijf rcp die op internet het geluid van een andere uitlaat voorziene karoq laat horen . Klinkt ook super zie https://rcp.com.pl/
 

Spector

Forumguru
ehm, als dat dat rammelbakje is welke je een sportief gevoel moet geven... die heb ik al een tijdje uitgeschakeld in het individuele menu van de drive modes. Het begon toch knap te irriteren, maar dat is mijn mening.
 

Rallye

Forumguru
Ik deel de mening van @Spector. Geluid (bij mijn RS op benzine geen speaker maar een membraan dat aanzuiggeluid het interieur inbrengt) is zeer onnatuurlijk (geen geluid bij gas los bijvoorbeeld) en overheersend. Staat bij mij uit.
 

Frup

Forumguru
Zonder me hierin te hebben verdiept: het gaat dus om fake geluid via een speaker?? Nee toch?
Ik had dat jaren terug al op mijn driewieler. Vroeoeom! Toen ik ouder werd, heb ik het uitgezet.
Maar ieder z’n smaak!
:pieker:
 

Jee13

Forumguru
active-sound1.jpg

Het Systeem van CETE is een uitbreiding op het bestaande soundgenerator systeem
Bestaande sound generator geeft alleen geluid af in de auto

Dit systeem is gekoppeld met een unit in het uitlaat systeem, bedienbaar via de Drive Modus of met een app op telefoon
Je kan kiezen voor 1 soundgenerator of 2.

volgens mij is dit volledig legaal en APK proof, een uitlaat systeem met een bypass of klep die niet tot einde van de auto komt is volgens mij niet APK goedgekeurd
 

CharlesTucker

Forumguru
Niet mijn ding, ik waardeer rust en kalmte in een auto. Maar uit nieuwsgierigheid, in plaats van een kunstmatig ding moet het toch ook wel mogelijk zijn om een fraai en natuurlijk geluid te produceren met behulp van zaken zoals de juiste uitlaat en en zo. Of is dat naief gedacht van mij, en loop je tegen allerlei wettelijke beperkingen en APK-afkeur aan als je dat gaat proberen?

@Frup , zo'n ding op je driewieler vroeger? http://www.turbospoke.com/turbospoke-bicycle-exhaust-system.php, of speelkaarten met een wasknijper tussen de spaken?
 

BJF

Senior Member
Ik heb een Polo GTI gehad waar het ook in zat. Vrijwel direct het stekkertje losgetrokken, vond het maar niks.
 
Bovenaan Onderaan