Sportline en kleur bumpers

hendrik38

Forumguru
Wat me vandaag onderweg erg opvalt bij het bekijken van verschillende kleuren autos is de regelmatige mismatch qua kleur tussen de carrosserie en de bumper (zelfde kleurcodering). Dit valt m.n. op in de fellere kleuren en lichtere kleuren. Vooral seat springt er tussen uit. Daar zie je heel vaak die mismatch.
Hoe is jullie ervaring bij skoda? Als de bumper wordt meegespoten, is die dan in aardig dezelfde kleur of is die ook bij skoda ook een stukje donkerder?
Ik heb nu een brilliant silver metallic besteld 2 weken terug, maar neig nog naar de aanpassing naar moon white metallic doordat je het bij wit sowieso minder ziet. Ik ben bang dat ik me er erg aan zou storen namelijk....

graag jullie visie
 

RichTrip

Forumleiding
Moderator
Het valt mij zelden tot nooit op......en 1000x liever je gekozen kleur dan wit.....
 

KodiaqS2

Senior Member
Volgens mij zijn dat ex. schade bakken als je dat ziet rijden. In de fabriek lukt het ze volgens mij wel om die kleuren in 1x te spuiten zonder kleurverschil.. Bij mijn auto ook wat kleurverschil tussen bumper en achterscherm. Achterscherm is namelijk al een keer gespoten en uitgepoetst, dus kleurverschil weggemoffelt. Vervolgens bumper nog een keer gespoten en de exacte kleur maar aan 1 kant gemeten.. Dus nu aan 1 kant kleurverschil.
 

Duijzer

Donateur
Ja, je ziet het ontzettend veel. Oudere types Audi, vrijwel alle Franse auto’s, Opel kan er ook wat van. Bij Skoda is het vrijwel niet, tenzij zoals @KodiaqS2 opmerkt, er aan de auto gespoten is.
 

Tinus78

Forumguru
Wat me vandaag onderweg erg opvalt bij het bekijken van verschillende kleuren autos is de regelmatige mismatch qua kleur tussen de carrosserie en de bumper (zelfde kleurcodering). Dit valt m.n. op in de fellere kleuren en lichtere kleuren. Vooral seat springt er tussen uit. Daar zie je heel vaak die mismatch.
Hoe is jullie ervaring bij skoda? Als de bumper wordt meegespoten, is die dan in aardig dezelfde kleur of is die ook bij skoda ook een stukje donkerder?
Ik heb nu een brilliant silver metallic besteld 2 weken terug, maar neig nog naar de aanpassing naar moon white metallic doordat je het bij wit sowieso minder ziet. Ik ben bang dat ik me er erg aan zou storen namelijk....

graag jullie visie
Kijk eens bij dago in doetinchem, daar staat de zilver sportline. Ik heb geen verschil gezien en ben zeer bewust naar deze kleur en uitvoering gaan kijken. Mocht ik overgaan op bestellen, dan is dit mijn keuze.
 

hendrik38

Forumguru
@ Tinus78, deze heb ik idd gezien. Heb jij hem online gezien of ook in het eggie? Ik twijfel of ik soms iets verschil zie op de foto's, maar dat komt denk ik meer door mijzelf :sterretjes:.
 

Tinus78

Forumguru
Nee, in het echt bekeken. Ik wilde deze kleur perse in het echt bekijken. Foto,s kunnen nog weleens anders overkomen en ik had met dago mooi de kans. Staat ook een zwarte en een witte kodiaq style en een bsns gray RS
 
Bovenaan Onderaan