Sport remschijven Fabia II

Twan

Nieuw lid
Hallo,

Gezien mijn huidige remschijven aan vervanging toe zijn, ben ik op zoek naar geboorde&gegroefde remschijven voor mijn Fabia Combi 1.2 TDI. Klinkt wellicht wat overrated, maar er zijn al meer aanpassingen aan de auto gedaan om hem sportiever te maken.

Heeft iemand enig idee waar ik dergelijke remschijven kan verkrijgen?

Of passen die van een Fabia I toevallig ook gewoon? Zo ja, welke diameter moet ik dan hebben?

Twan

Nieuw lid
Dank voor de goede info!

Moet ik voor mijn 1.2 TDI dan de schijven voor een 1.4 TDI bestellen? Want ik zie de 1.2 TDI er niet bij staan, toch?

VWim

Forumguru
Even nagaan wat de diameter is van de schijf die nu gemonteerd is, dan zou je het zo moeten weten.

Ik heb overigens geen ervaring met deze schijven.

Hou er rekening mee dat geboorde en gegroefde schijven wel wat nadelen kunnen hebben zoals bijgeluiden en zelfs scheuren van de schijf. Neem dat in ieder geval mee in de overweging om deze wel of niet te monteren.

turboturbo

Forumguru
FSIII remklauw zit ook op de Fabia I en beide hebben min of meer dezelfde voorschriften voor toegestane band/velg combinaties.
Zou me niet verbazen als de afmetingen hetzelfde zijn.
N.B. Heb er geen verstand van dus ga niet blind op mijn post af.

VEEJAY

Forumguru
Hoe zit dat tegenwoordig met Ferrodo's? Piepen ze nog steeds bij zachtjes remmen? Is het ook zo dat je ze eerst warm moet remmen voordat ze pas goed bijten?

turboturbo

Forumguru
Hoe zit dat tegenwoordig met Ferrodo's?
Piepen doen ze inderdaad bij zachtjes remmen. Maar niet hard (piepen)
Dat ze eerst warm moeten remmen voordat ze goed bijten, herken ik niet. De eerste meters (koud) remmen gaat bij mij juist erg 'hard' omdat ik dan nog zachtjes door de woonwijk manoeuvreer en een laagje roest op de schijven er juist voor lijkt te zorgen dat het vertragen botter gaat op de eerste koude meters.

VEEJAY

Forumguru