Spontane waarschuwing PDC.

leo442

Forumguru
Ik heb af en toe een spontane waarschuwing van de parkeersensoren. Hoor dan alleen een signaal en knippert de pdc schakelaar. Het gebeurd gewoon onder het rijden met niets in de buurt en als je stilstaat met niets in de buurt. Iemand al ervaring met deze storing? En wat was toen de oplossing?
 

leo442

Forumguru
Alles is 100% schoon. Ik krijg dan ook alleen maar 1 lang signaal en verder niets te zien op de columbus.
 

Joske

Forumguru
alleen maar 1 lang signaal
is teken dat ie zichzelf uitschakelt of om aan te tonen dat je daar niet meer op kan betrouwen. Vaak is dit het teken dat er 1 van de sensoren kapot is.

Heb je vooraan ook sensoren? En parking assist?
 

leo442

Forumguru
Ja, zitten er beide op. Maar de parkeersensoren werken perfect! Bij het parkeren geven ze ook geen probleem.
 

Berry1912

Forumguru
Herken dit probleem met de auto van de 'zaak' ook. Touran met park-assist en pdc. Hebben ze ook zonder park-assist en daar komt het niet voor. Ik denk dat het op een of andere wijze toch een combinatie is van die twee systemen.
Als de pdc gaat piepen licht ook het lampje op van de pdc(oranje in knopje)één keer indrukken en gepiep is dan weg.
 

Berry1912

Forumguru
Ja de meest simpele oplossing, ik hoef toch niet te kijken waar ik parkeer en krijg toch meestal de ruimte.;)
 

Berry1912

Forumguru
Ben met je eens kan wel eens fout lopen met uitgeschakelde PDC.
BDi6IQgCIAAT3tI.jpg:large
 

Octavia63amg

Nieuw lid
Heb dit probleem nu ook. Volgens de handleiding is de lange toon (via de speaker rechtsachter te horen) een waarschuwing dat het systeem niet naar behoren werkt.
Maandag afspraak bij de garage staan om eea na te laten kijken.
 
Bovenaan Onderaan