Spiegelkappen verwijderen

Tuulster

Forumguru
Heeft iemand hier al eens de spiegelkappen van de Superb III verwijderd?
ik ben erg benieuwd hoe je ze er af krijgt, heb wat foto's van de binnenkant van een kap gevonden. Ik heb geen idee of je ze er zo af kunt klikken.....
Ik zag op een topic over dit onderwerp dat je bij een Octavia III eerst de spiegelglas er af moet halen.....:pieker:

Iemand ervaring?

3V0857537AGRU3.jpg

3V0857537AGRU4.jpg

Van Hoften

Forumguru
Verwijderen van de kap gaat zonder het glas te verwijderen. Was binnen 1 minuut gepiept al was het de spuiter die hem verwijderde om hoogglans zwart te maken.

Monteurtje

Forumguru
Heb eergisteren wel van Octavia III eraf gehad. Wel het glas verwijdert. Of het ook zonder kan en zonder dan dingen af te breken weet ik niet.
Ik kan proberen morgen te kijken. Maar ben erg druk. Beloof niks.
Stel je gaat wel de spiegel verwijderen, doe voorzichtig. Een zelfdimmende spiegel kost paar honderd euro.

Tuulster

Forumguru
Zou super zijn als je even kunt kijken. @Monteurtje
Ik heb net even staan te pielen en zie inderdaad twee lipjes zitten die je volgens mij naar beneden moet drukken dan kan de kap naar achteren eraf. Maar ik krijg die lipjes niet beide tegelijk naar beneden.
Mbt tot het spiegelglas had ik precies dezelfde gedachte; duur grapje als het mis gaat.....:sterretjes: er zit ook nog een dode hoek melder in.....

Laatst bewerkt:

Monteurtje

Forumguru
Zal de spiegel nog wel duurder zijn. Kun je die lipjes zien als je de spiegel kantelt? Die zitten achter een nokje. Lipje wegdrukken en kap wat naar achteren trekken duwen. En dan het andere lipje. Beetje spanning op de kap houden anders klikt die weer vast.
Waarschijnlijk zelfde als Octavia.

Bovenaan Onderaan