Spiegelkappen loshalen

Ad928

Actief lid
Wel nu, ik ga een setje spiegelkappen in aluminiumkleur spuiten. Maar ik wil eerst weten hoe ik de "oude" spiegelkappen van de auto af haal. Zal vast met een simpele handeling kunnen maar ik wil niks beschadigen

Bijlagen

• 20250614_115317.jpg
    20250614_115317.jpg
    472,1 KB · Weergaven: 19

1983jeroen

Forumguru
Kun je aan de nieuwe kappen niet zien hoe het vastzit?

Bij de O3 lukt het net om ze los te halen zonder het spiegelglas los te hoeven maken

Frup

Forumguru
Ergens gezien dat je eerst de spiegel uit moet nemen. Daarachter zitten twee schroeven.
IMG_1699.jpeg

Ad928

Actief lid
Ik denk dat de schroeven voor het mechanisme zijn want aan de binnenkant van de kappen zitten alleen de 2 klembeugeltjes. Die klikken vast als je de spiegelkap erop zet. Maar ik denk inderdaad dat de spiegel zelf er af moet om de klemmetjes vrij te kunnen maken met een schroevedraaier o.i.d.

20250616_071311.jpg

GeeVeeDeeVee

Forumguru
De 2 schroeven zijn inderdaad alleen voor dat lichtblauwe deel op de foto, die houdt alles binnen de spiegel. Dit is de rand die je vanaf de buitenkant ziet zitten, waar het kleine deel knipperlicht aan het uiterste van je spiegel zichtbaar is.
Die cirkel daar middenin, heeft wss nog een lange schroef, recht in het midden. Zodra je die los hebt hangen, kan je de spiegelkap er voorzichtig afklikken, en andersom.

Of, zoals het filmpje hieronder;
Lijkt op alleen de spiegel eruithalen, 2 klipjes loshalen en beetje wringen.

jesse_s93

Forumguru
Wellicht zorgt jouw profielfoto voor wat verwarring, maar het gaat om de nieuwe Octavia IV toch? Dan is het inderdaad de beschrijving die @Frup geeft. Ik heb laatst dynamische knipperlichten in de spiegel gemonteerd en kan bevestigen dat die schroeven er daarvoor wel uit moesten. Ik meen echter wel dat deze schroeven niet aan de spiegelkap vastzitten.

Hier heeft iemand wat real-life foto's gepost tijdens het demonteren, geeft wellicht een goed beeld: https://www.briskoda.net/forums/top...gnal-mirror-light/page/2/#findComment-5936827

Ad928

Actief lid
Ja, die witte heb ik een week geleden ingeruild voor de blauwe Octavia iV. Dank voor de link naar de uitleg

Bovenaan Onderaan