Spiegelkappen en difuser vervangen

Afgelopen week zwarte spiegelkappen en een difuser voor en achter besteld bij Kopacek, netjes verpakt en met 3 dagen werd er aan de deur geklopt.

Nu heb ik gezocht op montagehandleidingen voor de spiegelkappen en de difuser maar heb nog niets kunnen vinden. Mijn hoop is gevestigd op dit forum...

Heeft er iemand informatie over het vervangen van de speigelkappen, difuser en de doorlopende rode 'lijn' in de achterbumper? Handleiding, linkjes of zelf gemaakte instructies?

Grt, Edwin.

Antera

Donateur
Spiegelkappen =Spiegelglas eruit klikken en dan de spiegelkappen los klikken

Diffuser lipjes langs de binnenkant indrukken en de lip eraf trekken. Brug is handig.

Zijn geen filmpjes van dit model hiervoor zover mij bekend

Dankjewel! Ik zal foto's en/of een filmpje maken (en hier uploaden). Brug lijkt mij ook handig voor de difusers (ga ik na het weekend regelen en ook daarvan zal ik foto's / filpje maken).
Iemand een idee hoe ik de RS reflector in de achterbumper kan vervangen? Zal ook wel iets met er uit klikken en opnieuw indrukken zijn
ELR-REF-RSWP.jpg

Spiegelkappen vervangen Skoda Elroq
Het eerste deel van de video laat zien in welke volgorde een Skoda spiegelkap verwijderd kan worden. Bij de Elroq heb je geen schroevendraaiers nodig, het losklikken van de spiegel en de kap zijn ongeveer gelijk.
Het is aan te raden om handschoenen met een rubberen coating te dragen, je krijgt dan geen 'vetvingers' op de spiegel en kap en je hebt meer grip.
Verwijder de spiegel (bestuurderskant, rechtsboven spiegel naar buiten duwen met een kunststof hulpmiddel, bijvoorbeeld een kunststof bandenlichter uit een fietsbandenreparatieset). Haal de schuifstekkertjes los en verwijder het stekkerblokje (met een kleine schroevendraaier de klikverbinding indrukken en tegelijkertijd uit elkaar schuiven). Het stekkerblokje zit alleen aan de bestuurderskant.
Bekijk bij de nieuwe spiegelkap waar de bevestigingen zitten. Duw de spiegelkapclips naar beneden om te ontgrendelen en ook een stukje naar buiten. Duw de spiegelkap van boven af naar buiten en als deze redelijk los zit een klein stukje naar binnen zodat deze los komt te zitten. Haal de connector van het waarschuwingssysteem los en klik deze vervolgens uit de spiegelkap. Klik vervolgens de module in de nieuwe kap en sluit de connector weer aan.
Schuif en druk de kap van binnen naar buiten op z'n plek (let op de dat het stukje onder het knipperlicht netjes mee schuift zodat deze vast zit) en als laatste de bovenkant totdat je beide spiegelkapclips hebt horen klikken.
Sluit als laatste de connectoren van de spiegel weer aan en druk de spiegel er weer in. Spiegelkapclips.jpeg Linkerspiegel.jpeg

Bovenaan Onderaan