Spiegelkapje opmeten

HarrieSkoda

Forumguru
Zou iemand die in het bezit is van een Superb 3, met verschillende veiligheidssystemen achter de spiegel, iets willen opmeten voor me?

Ik zou onderstaande heel graag willen weten ivm. een 'dashcam projectje'.

Het gaat om het opmeten van onderstaand kapje:
6093d7c0b9add_xl.jpg


Graag zowel de breedte, als de lengte (van de naad met de 2 onderstaande kapjes, tot het einde van het kapje), als de hoogte zou geweldig zijn!

Bovenstaand kapje zit namelijk met één zijde (de kant zonder nokjes) tegen de hemel aan. De zijde met nokjes valt in de 2 onderstaande kapjes, die samen ook weer in elkaar vallen.

6093d7bfc067c_xl.jpg


6093d7be82db2_xl.jpg


Voor degene die de moeite hebben willen nemen, harstikke bedankt!!!
 

EdK

Forumguru
Staat er niet superb 3 bij een dealer bij je in de buurt waar je even kunt en mag meten ?
 

JeSko

Forumguru
Op zo'n overactief forum, waar een groot deel met een Superb 3 rijd, zal er toch wel iemand dit even willen doen voor een, gewaardeerd, mede lid neem ik aan?
 

JeSko

Forumguru
We kunnen er wel met lachen natuurlijk, maar velen willen zelf wel snel geholpen worden, soms zonder zichzelf eerst fatsoenlijk voor te stellen, maar wanneer een ander dan eens hulp nodig heeft met iets poepsimpel reageert niemand. Zowiezo stikt het hier van de Superb 3 rijders, dus kleine moeite om naar je Sup 3 te wandelen en dit voor Harrie eens op te meten, zou je denken!
 

EJS

Forumguru
19,5 (lange naad met 2 kapjes) x 10,2 a3 (lange naad tot hemelbekleding) x3,5gem (hoogte, maar neemt toe/af over het hele stuk tussen net geen 3cm en net geen 4cm ong) het is wel wat ruw gemeten. Weet niet hoe precies je het wil hebben maar het was een beetje klooien omdat het kapje aan alle kanten een soort van bolling heeft.
 
Laatst bewerkt:

HarrieSkoda

Forumguru
Hey @EJS ! Bedankt om de moeite te nemen om het op te meten!

Wat voor veiligheidssystemen heb je allemaal achter de voorruit zitten, dat kan namelijk ook nog verschil maken in wat voor kapje je er hebt zitten.

Ik heb even een foto bewerkt van een Superb III, waarin een OEM look dashcam is verwerkt, wat ik dus ook héél graag zou willen. Misschien raak je er zelf ook wel van gecharmeerd!

Ik zou heel graag de afmetingen willen weten van de 3 aangegeven punten.

1k0.jpg
 

EJS

Forumguru
Geen idee welke systemen allemaal op die plek zitten maar ik heb lane assist, verkeersbordherkenning, frontassist, ACC. Zit daar ook niet de regensensor?
 

HarrieSkoda

Forumguru
Als de foto overeenkomt met hoe het er bij jou uitziet, kan het haast niet anders!

Zou je de 3 rode lijnen voor me willen meten, dan maak je me een gelukkig mens!
 

EJS

Forumguru
Probeer ik morgen even te doen. Bedoel je met je langste lijn van ruit tot ruit dus om het kapje heen zeg maar?
 

EJS

Forumguru
Geen probleem.
Zoals ik al eerder zei is het kapje nergens recht en is het moeilijk meten. Ik heb daarom op meerdere plaatsen gemeten.
Zie foto:
Blauw= 6,8 a 6,9
Paars=10,5
Roze= 10,2
Geel= 25,5
Rood= 27,5
Groen= 28

Geel, rood en groen zijn van ruit tot ruit. Kapje zit er niet tegenaan dus gok dat er bdz nog 1mm ofzo vanaf moet.

Heb geprobeerd zo nauwkeurig mogelijk te meten maar zou best wat kunnen afwijken hier en daar. Hopelijk heb je er wat aan.

Foto die ik gebruikt heb is ook daadwerkelijk mijn auto.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20211220-115538_Gallery.jpg
    Screenshot_20211220-115538_Gallery.jpg
    589,2 KB · Weergaven: 69

HarrieSkoda

Forumguru
Dankje @EJS voor het opmeten!

De doorgegeven maten zojuist even vergeleken met het Octavia kapje, en helaas geconstateerd dat het absoluut anders is qua formaat. Da's balen zeg!
 

EdK

Forumguru
En niemand met een 3D printer in je omgeving ?
Dus dat je aan hand van deze maten en de Oct maten je eigen kap tekent en dan zelf uitprint ?
 

HarrieSkoda

Forumguru
Al verschillende 3D printers om gevraagd, maar die geven aan dat dit een tijdrovende en kostbare aangelegenheid is.......

Had hier namelijk zelf ook al aan zitten denken.
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

massis

Senior Member
Ik heb een 3D printer, en als het goed is eind deze maand ook een Superb III Combi (iV). En mijn vrouw heeft een Octavia Combi iV.

Echter om dat hele paneel te gaan namaken zal je voor de meeste printers al in meerdere delen moeten gaan werken (mijn printer is max 23.5x23.5cm oppervlak bijv) of een grotere printer hebben.

Daarnaast is het ook best een complex stuk om na te tekenen...

Het is waarschijnlijk eenvoudiger om een opzetstuk te printen dat subtiel over de bestaande plastic kappen heen past, en daarin je dashcam te verwerken.
 
Bovenaan Onderaan