Spiegeling in voorruit

Sant

Lid
Ik zit in mijn Roomster achter het stuur in de hoogste stand van de stoel. Nu heb ik helaas heel vaak een spiegeling van de ronding van het dashboard in mijn voorruit. Dit is erg vervelend en ik heb hierdoor toch wel minder goed zicht op de weg.
Wie weet een oplossing om deze spiegeling weg te nemen? Zijn er meer mensen die dit probleem hebben?

Gr
Sant
 

Gieliovd

Forumguru
[Tokkie's style on]Bussie matzwarte lak kopuh, 3,95 bij de Gamma![/Tokkie's style off]

Hmm das vervelend! Typische design fout lijkt me.

Wat voor materiaal is de ronding in het dashboard dan? Zilver?
 

LenK

Forumguru
Als de zon fel schijnt zie ik mijn dashboard ook in de voorruit. Het is nu eenmaal niet mat zwart. Maar het zit dan niet in het blikveld als je op de weg kijkt.
Maar onder een bepaalde hoek zal het in mijn auto ook storend zijn..

De enige oplossing is denk ik toch een iets andere zitpositie. Iets naar voor/achter of stoel iets lager zal de kijkhoek veranderen en dat kan net afdoende zijn.

Ik zie de tellers niet helemaal, zo is er altijd wel iets dat met de zitpositie te maken heeft (in dit geval ook de hoogte-diepte instelling van het stuur)
 

EdK

Forumguru
Rij zelf ook de roomster maar heb geen last van het probleem wat jij hebt !!
Denk dat je inderdaad je zitpositie moet veranderen
Of dat ook mogelijk is weet ik natuurlijk niet, want is goed mogelijk dat je vanwege je lengte niet in een andere positie kan zitten
 

Hetzer

Forumguru
Rij zelf ook de roomster maar heb geen last van het probleem wat jij hebt !!
Denk dat je inderdaad je zitpositie moet veranderen
Of dat ook mogelijk is weet ik natuurlijk niet, want is goed mogelijk dat je vanwege je lengte niet in een andere positie kan zitten

ik heb ook geen last van dit probleem, ook bij mij staat de stoel niet in de hoogste stand, het stuur staat bij wel zo ver moglijk van het dashboard af, als mijn vrouw in de auto rijd verplaats ze enkel de stoel naar voren en niet naar boven, ook zij heeft geen last van dit probleem.
 

van_der_P

Senior Member
Wij mijn, vrouw en ik, hebben er geen last van. Misschien komt dat ook wel door het glazendak. Meer licht in het interieur heb je minder last van spiegelingen.
Maar nietemin kan ik mij voorstellen dat dat vervelend is.
 

!Škoda!

Actief lid
In mijn vorige auto had ik dat ook. De enige oplossing:

geen lichte zaken (papier oid) op je dashboard laten liggen, maar vooral:
Niet ernaar kijken, net zoals bij regen op je voorruit, verder focussen dan hetgeen je irriteert.
Dit is lastig, net zoals iemand zegt: "niet denken aan de kleur blauw" (je moet er gelijk aan denken)

De clou is: er "doorheen" kijken.
 

Fabia

† In Memoriam
Dat glazen dak in de Roomster is echt gaaf, je krijgt daar een ruimtelijk gevoel van. Zou misschien ook wel iets zijn voor de Fabia.
 

Sant

Lid
Rij zelf ook de roomster maar heb geen last van het probleem wat jij hebt !!
Denk dat je inderdaad je zitpositie moet veranderen
Of dat ook mogelijk is weet ik natuurlijk niet, want is goed mogelijk dat je vanwege je lengte niet in een andere positie kan zitten

Mijn vrouw heeft er ook geen last van. Zij zit iets meer naar voren en omdat zij kleiner is als ik met haar ogen dus ook lager.
Ik zit in de hoogste stand van de stoel, redlijk recht en niet zo ver van het stuur. En mogelijk hierdoor wel last van de speigeling. Mijn vorige auto was een Scenic en daarom willen wij de hoogste stand van stoel niet verlaten. Desondanks zal ik toch eens proberen of een andere stand van de stoel iets oplevert.
 

Boet

Actief lid
Ik krijg het idee dat het hem inderdaad in de stand van je stoel zit, Sant. De mijne staat betrekkelijk dicht op het stuur, maar wél in de laagste stand en ik heb nergens last van -heb overigens ook het glazen dak-.

Je hebt (nogal een aggenebbish-methode) toch ook van die anti-slipmatjes voor bovenop het dashboard (als je daar een vakje hebt)? Wellicht doet zo'n ding op de ronding iets...het smoelt alleen niet geweldig..
 

EdK

Forumguru
Mijn vrouw heeft er ook geen last van. Zij zit iets meer naar voren en omdat zij kleiner is als ik met haar ogen dus ook lager.
Ik zit in de hoogste stand van de stoel, redlijk recht en niet zo ver van het stuur. En mogelijk hierdoor wel last van de speigeling. Mijn vorige auto was een Scenic en daarom willen wij de hoogste stand van stoel niet verlaten. Desondanks zal ik toch eens proberen of een andere stand van de stoel iets oplevert.

Even terugkomend op zitpositie. Ik zelf ben 1.96mtr en mijn stoel staat op 1 standje na op achterste positie en in laagste stand.
Rugleuning staat redelijk rechtop anders zou het op rijdens slapen gaan lijken.

Dus mijn vermoeden is mbt tot de spiegeling waar je last van hebt , dat je toch moet gaan spelen met de instellingen van je stoel !
 
Bovenaan Onderaan