Spiegelglas loshalen ivm vervangen spiegelkappen

Rutgerzelf

Nieuw lid
Ik heb standaard mee gespoten spiegelkappen op mijn scala zitten. Ik heb inmiddels een originele set zwarte spiegelkappen binnen die ik wil monteren. Het is probleem is alleen dat 1 van de 3 bevestigingsklipjes onbereikbaar is zonder het spiegelglas te demonteren. Hierdoor kan ik de spiegelkap niet loshalen.

Ik krijg het spiegelglas ook niet gedemonteerd. Iemand enig idee hoe dit vast zit zonder alles aan diggelen te trekken?
 

jesse_s93

Donateur

Dit is een Golf 7, de Scala zal niet heel anders zijn. Toen ik hem bestelde waren de zwarte spiegelkappen nog standaard, ik kreeg hem echter ook met meegespoten exemplaren. Deze zijn achteraf door de dealer gewisseld.
 

Desperado

Forumguru
Als er aan de spiegelglazen niks veranderd is dan moet je toch iets minder voorzichtig zijn. Mijn ervaring is dat ze niet zo snel breken als je ze maar goed vasthoudt.
 

eriktv

Forumguru
Ik gebruikte hiervoor een zuignap, in mijn geval van een navigatiesysteem wat ik niet meer heb. Makkelijk om druk mee te zetten en hij valt niet zo snel op de grond na afloop. Preventief kun je altijd nog even een kleed o.i.d. eronder leggen, voor als het toch mis gaat..
 

Okki

Donateur
Ik zou alleen geen metalen schroevendraaier gebruiken zoals die gast. Een kunststof spatel lijkt me handiger.

Grappig overigens: jaren geleden hadden bijna alle auto's zwarte buitenspiegels. Daarna kwamen eerst op dure versies de meegespoten exemplaren. En nu dat weer gemeengoed is geworden willen we ineens weer zwarte (of zilverkleurige) spiegelkappen.

Whats next? Zwarte bumpers?
 
Laatst bewerkt:

Jee13

Forumguru
Kan gewoon met je vingers, met beleid en wat gedoseerde kracht.

Druk spiegelglas in 1 hoek naar binnen en dan kan je in de tegenoverliggende hoek je vinger erachter krijgen. Ik druk glas altijd aan de kant van auto naar binnen en trek dan aan de buitenkant glas richting achter/auto. Probeer iets voor het glas te houden voor het geval het glas in keer los schiet
 

Tuulster

Forumguru
......
Grappig overigens: jaren geleden hadden bijna alle auto's zwarte buitenspiegels. Daarna kwamen eerst op dure versies de meegespoten exemplaren........
Whats next? Zwarte bumpers?
Vroeger waren ze alleen niet in high gloss metallic zwart gespoten........ maar gewoon van plastic :D
 

Rutgerzelf

Nieuw lid
Breaking news! Het is gelukt, kreeg de spiegelglazen er met geen mogeijkheid uit! Maar met een beetje wrikken kreeg ik de spiegelkappen uiteindijk los en inmiddels de vervangers gemonteerd!
 
Bovenaan Onderaan