Spiegel verstelling

daanodon

Nieuw lid
Beste,

Ik ben er vandaag achter gekomen dat het verstellen van de buitenspiegels niet naar behoren werkt.
Als ik kies voor de rechter spiegel, dan werkt deze prima. Als ik kies voor de linker spiegel dan werkt ook alleen de rechter spiegel. Samengevat, de linker spiegel werkt helemaal niet en de rechter spiegel werkt op zowel de linker als de rechter stand. Ik heb al geprobeerd de schakelaar schoon te maken, maar helaas zonder succes. Hopelijk heeft een van jullie een goede tip / oplossing!

Alvast bedankt!
groeten,

Daan IMG_1173.JPG IMG_1174.JPG
 

Cordoba

Forumguru
Het meereageren van de rechterspiegel met de bediening voor links is zo bedoeld, maar het is de bedoeling dat links dan ook meedoet. Bij bijvoorbeeld een kleinere bestuurder de hoogte van de linkerspiegel aanpassen, gaat rechts mee, zodat je met alleen rechts bijna niets meer hoeft te doen (zo is tenminste het idee). De schakelaar is in orde, het probleem zit in de linkerspiegel, of de bedrading daar naartoe.
 

daanodon

Nieuw lid
Bedankt voor je reactie! Is dit makkelijk te controleren of moet daarvoor de hele deur / spiegel (geen idee hoe) open?
 
Dit probleem heb ik ook gehad, al was het probleem uitgebreider met ook een niet werkende lichtverklikker, geen registratie dat de linkerportier open staat en dat deze ook niet werkte met de afstandsbediening.
Het probleem was een verroeste module. Daartoe een module op de sloop gevonden die nog wel fris was en een nieuwe kabelboom en probleem is verholpen, gelukkig.
 

daanodon

Nieuw lid
Bedankt voor je reactie.
Het met de afstandsbediening openen van de linker deur werkt bij mij ook niet. Wist niet dat dit met elkaar te maken heeft. Welke module moet ik vervangen? En is dit makkelijk zelf te doen?
 

Antera

Donateur
Ga je bedrading even checken in de deurdoorvoer als eerste. Haal daarna je paneel eraf en bekijk daar even alles. Het lijkt op een breuk of losse stekker. Bekijk de stekker even op je raammotor want die kan wel eens de problemen veroorzaken.

De reden dat je rechter spiegel werkt op beide standen is simpel uit te leggen.

Er zijn namelijk 2 coderingen mogelijk.

1 waarbij de linker en rechter spiegel afzonderlijk instelbaar zijn
2. Dat de rechterspiegel mee gaat als je links versteld ( makkelijker afstellen als er iemand anders in rijd. Die kan dan alleen links verstellen en rechts gaat tegenovergesteld mee en zijn ze meteen beide goed afgesteld)
 
Bovenaan Onderaan