Speedcams op de Columbus 2

megasound

Actief lid
forum leden..
Helaas moet ik nog 4 dagen wachten op mijn skoda octavia want dan kan ik hem halen bij de dealer.
daarom deze vraag

graag wil ik speedcams / flitsers op mijn columbus 2 hebben en heb deze file gevonden die ook recent een update heeft gehad
( vergeet even de datum in de URL want de file is echt bijgewerkt )
https://free-speed-cam-updates.web2diz.net/files/2016/12/Volkswagen_PersonalPOI.zip

Kunnen we deze file inlezen op onze columbus 2 en hebben we daarmee meteen alle speedcams / flitsers te pakken ???
in de omschrijving staat :
- Speed camera
- All Fixed radars including tunnel and construction site
- Mobile Radar (without buzzer)
- Radar sections (start and end)
- Railroad Crossing

Graag hoor ik of dit werkt van iemand ....
Alvast super badankt forum leden.

Micheal
 

Spector

Forumguru
free.... ik ben voor :cheer:

en kijk even mee of er iemand reageert. Ik zag al wel andere sites waar je kan downloaden tegen betaling, ook interessant maar nog niet geprobeerd.
 

megasound

Actief lid
zoals ik al zei IK heb mijn octavia (nog) niet
maar wat ik begrijp van Herby is :
(via https://www.skodaforum.nl/forum/i/flitspalen-poi-step-by-step.33412/)

Ga naar je Navigatie
Ga naar Setup
Selecteer "Mijn bijzondere reisdoelen wissen"
Selecteer "Mijn bijzondere reisdoelen updaten (SD/USB)"
Klik op "Updaten"

Je krijgt nu een scherm met:
Beschikbare bestanden:
Personal POI 2017-05-27 (de datum dat de zip is aangemaakt op de Volkswagen site)
Klik op "Verder"
Je krijgt nu een scherm met:
Software-update is afgesloten
Klik op "OK"
Ga weer naar Setup
Selecteer "Kaart"
Ga naar "Categorieen voor bijz. reisdoelen kiezen"
Zet het vinkje aan bij "SpeedCams-EU"
 

CDK

Forumguru
Installeren zal vast gelukt zijn, maar effectief een waarschuwing / geluidssignaal krijgen zit er niet in. Kortom je hebt meer aan de Flitsmeister app ;)
 

Nick2203

Forumguru
Eens met @Corné de Kluijver na installatie van deze bestanden hoor je een vaag piepje als je in de buurt van een flitser komt. Voor mij zo ontzettend vaag dat ik meer boetes voor mijn kiezen heb gehad in het afgelopen half jaar dan de 5 jaar ervoor met Flitsmeister ... (of zou het ook iets te maken hebben met die fijne massage van TVS?) :tegek:
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Spector

Forumguru
Informatie van deze link is ietwat verouderd, ik hou er nog op voor de rit naar Oostenrijk en terug van dit weekend anders ga ik toch elders kijken naar een meer recente opgave.
 

Rallye

Forumguru
Grappig. Nog grappiger is het om een bedrijf dat over parkeerovertredingen gaat “mobiliteitsbedrijf” te noemen. Je moet maar durven.... Hetzelfde als “Milieuboulevard” voor de weg langs de vuilnisbelt (zoals in Groningen).

:ot:Hoezo is die Octavia trouwens pas NA* de aanrijding vernield? Was de aanrijding zelf niet erg genoeg? Of is hij misschien BIJ de aanrijding vernield?

*is een nieuwe taaalziekte overigens - de koppenmaker van Omroep Gelderland lijdt er ook aan (https://www.omroepgelderland.nl/nieuws/2319001/Vrouw-op-fiets-gewond-na-pech-ongeluk-Lobith). Ergerlijk.....
 

Spector

Forumguru
Ik heb je lijstje geprobeerd onderweg van en naar Oostenrijk, maar er klopt weinig (meer) van. Ik haal er weer vanaf en ga blind voor Flitsmeister en Waze.
 
Bovenaan Onderaan