Specificaties phonebox

Is er hier iemand die wellicht technische info heeft over de phonebox welke in de O3 zit?
Ik ben benieuwd naar welke technieken en frequentie deze phonebox ondersteunt.

De informatie van Skoda is wat summier: "Phone Box, versterkt GSM signaal van mobiele telefoon"

Maar ik vraag me af of ze inderdaad alleen GSM (2G) versterken of bijv ook 3G/4G.
In de volksmond word wel vaker gesproken over GSM signaal terwijl men dan gewoon het signaal bedoeld van een mobiel netwerk. Niet specifiek refererend naar de 2G techniek.


Even wat technische achtergrond;
GSM werkt op 900 of 1800Mhz. Dit zal dan de frequentie band zijn die versterkt word. Maar indien we het echt over actief versterken hebben dan zou er een soort repeater in moeten zitten die de volledige frequentieband herhaald. Dat zal het niet zijn; nogal complex voor in een auto en daarbij onnodig duur. Het zal waarschijnlijk een passieve antenne zijn welke dus verwerkt zit op de plaats waar de telefoon ligt. Een passieve antenne werkt door middel van een draadspoel welke gebruik maakt van elektromagnetische inductie. En daarom moet het toestel ook direct bovenop de spoel geplaatst worden. in de phonebox dus. Deze antenne zal dan met de dak antenne verbonden zijn. De vraag is dan welke frequenties deze passieve antenne ondersteunt.

Als het puur alleen GSM is zal hij waarschijnlijk zowel de 900 als 1800 band ondersteunen.
Maar grote kans dat er dan 4G welke ook op 900 en 1800 wordt er dan ook overheen gaat. Maar dat is nadelig; de frequentieband is wel gelijk maar de techniek niet. En dat heeft weer gevolgen voor de kwaliteit..

anyway.
Ik was dus nieuwsgierig of iemand hier techspecs van heeft. En ook van de dak antenne. Hier kan ik ook niks over vinden behalve een part nummer (5Q0.035.507)

Google helpt me niet verder :/
Iemand hier wellicht ? ;)
 
Hmm; ik ben vooral benieuwd of hij idd alleen GSM is. Want dan ondersteunt hij alleen de 900 en 1800 band.
Heb je een 3G toestel dan werkt hij dus niet; want die zit doorgaans op 2100mhz..

Gezien mijn achtergrond heeft dit mijn interesse ;)
 
ok, maar tegenwoordig is toch (bijna) elke smartphone minimaal 3G of zelfs 4G? dan zal de phonebox dit toch wel ondersteunen? of zijn ze bij skoda net zo achterhaald als bij Peugeot :) :deuk:
 
Bovenaan Onderaan