Speakers Karoq

Aangezien het geluid heel bedroefd is in de Karoq ben ik op zoek naar een betere speakerset. Wie weet welke speakers er in de voor en achter deuren zitten? Of mischien heeft iemand al andere ingebouwd?

Alvast bedankt
 

CDK

Forumguru
Geen Canton meebesteld af fabriek? Met alleen speakers ga je het niet redden, je zal dan ook een versterker moeten aanschaffen.
 
Geen Canton, klonk mij te Chinees ;) , had er niet al te positieve reacties over gelezen. Met alleen speakers ga je het niet redden maar meestal is het wel een enorme verbetering. Dit wil ik icm doen met een bass reflex (underseat).
 

Bakkertje

Forumguru
Met speakers met een hoog rendement denk ik dat je toch best een stukje kunt komen zonder versterker, zeker als je dan ook de deuren dempt.
Voorbeelden van hoog rendement speakers:
https://www.caraudioshop.nl/gladen-m-165-gladen-m-165
https://www.ebay.nl/itm/201298199146
https://www.caraudioshop.nl/hertz-dcx-165

(of het ook mooi klinkt is aan jezelf natuurlijk)

Maar een versterker zou voor mij persoonlijk niet noodzakelijk zijn (de tijden van 126 dB in de Golf GTI heb ik wel weer gehad :deuk:)

Hier een bedrijf waar je wellicht eens een lichtje op kunt steken:
https://www.autoshopdetijger.nl/audio-pakketten/skoda-audio-pakket/skoda-karoq-audio-pakket.html
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je tips!

Hertz heb ik wel goede ervarimgen mee gehad in een vorige auto.

Is het dus zeker dat er 165mm speakers in de voor en achter deuren zitten van de Karoq?
 

MichaelD

Nieuw lid
Het geluid Standard is wat aan de magere kant, eerste stuk van het niveau aanduidingsbalkje is gewoon loos, iedereen last van dat het geluid soms net niet hard genoeg aan kan.. heb gewoon de standart versie ben ik bang.. Clever Edition..
 

Bopper

Lid
Geen Canton, klonk mij te Chinees ;) , had er niet al te positieve reacties over gelezen. Met alleen speakers ga je het niet redden maar meestal is het wel een enorme verbetering. Dit wil ik icm doen met een bass reflex (underseat).

Das bijzonder. Wat is precies de defenitie van een chinees systeem dan?
Zelf vond ik het geluid van de Canton bij een proefrit ook niet je van het, en gaf ik aan de audio in mijn oude octavia beter te vinden.
Uiteindelijk kreeg ik dit systeem wel op mijn style business standaard erbij.

Na rustig alles te hebben ingeregeld, zou ik niet iets anders meer willen hebben en is het zijn geld meer als waard geweest.
Het geluid is zeer klankvast in alle regionen en rammeltjes als gevolg van deuren die niet gedemd zouden zijn, heb ik tot op heden niet kunnen ontdekken.
Ik wil wel benadrukken, dat geluid uiteraard zeer persoonlijk is en dat wat de één mooi vind, de ander wellicht niets vind.
Zelf zit ik in de verkoop van high-end audio, dus ik weet dat als geen ander.
 

MichaelD

Nieuw lid
Het geluid Standard is wat aan de magere kant, eerste stuk van het niveau aanduidingsbalkje is gewoon loos, iedereen last van dat het geluid soms net niet hard genoeg aan kan.. heb gewoon de standart versie ben ik bang.. Clever Edition..

Ik ben er inmiddels uit. Radio volume is zachter dan als je via CarPlay of spotify muziek afspeelt, via CarPlay is het goed, wel snel bij een beetje bas tril geluiden in de deur.
 

De Stip

Forumguru
Ik had ook nog nooit van Canton gehoord en namen als Bose en Beats klinken toch wat vertrouwder en meer peppie. Maar na een beetje Google kom je erachter dat Canton toch een klinkende naam in de high-end audio wereld blijkt te zijn.

https://www.canton.de/de
 

Pendragon

Forumguru
Ik ben er inmiddels uit. Radio volume is zachter dan als je via CarPlay of spotify muziek afspeelt, via CarPlay is het goed, wel snel bij een beetje bas tril geluiden in de deur.
Wat mij hier opviel is dat het lijkt dat de bas bij carplay of android auto niet via de subwoofer gaat, maar in de speakers in de deur. Waar bij een goede afstelling zonder carplay het geluid uitstekend is en ik totaal geen last van trillingen in de deuren heb krijg ik dat bij carplay/android auto wel.
 

EdK

Forumguru
was t niet zo dat bij MEDIA de subwoofer meespeelt in het verhaal maar met FM/DAB+ niet...
Staat me iets van bij dat ik dit ergens heb gelezen ooit in een van de manuals
 

Pendragon

Forumguru
was t niet zo dat bij MEDIA de subwoofer meespeelt in het verhaal maar met FM/DAB+ niet...
Staan me iets van bij dat ik dit ergens heb gelezen ooit in een van de manuals
Dat zou het dan verklaren. Ik ga deze week nog eens testen en mijn oren te luister leggen of ik verschil hoor en of de sub wel/niet meedoet.
 

Bopper

Lid
was t niet zo dat bij MEDIA de subwoofer meespeelt in het verhaal maar met FM/DAB+ niet...
Staat me iets van bij dat ik dit ergens heb gelezen ooit in een van de manuals
Zowel met DAB+ alsook Media en Carplay, speelt bij mij de Sub gewoon netjes mee hoor.
Met FM weet ik eerlijk gezegd niet.
Hij staat bij mij namelijk altijd op DAB
 

Pendragon

Forumguru
Toch apart, want er is een groot verschil in geluid, met name de bass wanneer ik hetzelfde nummer via media afspeel of via android auto. Bij de laatste is de bass heel zwaar aanwezig en bij een beetje te hard trilt het in de deuren. Bij afspelen via media heb ik dat helemaal niet.
 

Skodiak

Senior Member
Herkenbaar maar zelfs ook tussen verschillende nummers op spotify zit verschil. Beetje zoals mijn vroegere eigen mp3 collectie..
Positief gedacht: juist op een betere kwaliteit installatie hoor je de kwaliteits verschillen van de source erg goed
 

Pendragon

Forumguru
@Pendragon Onnodig te citeren als het bericht boven het jouwe staat!

Ik luister de nummers vaak vanaf mijn Plex server, op dezelfde kwaliteit als dat ik ze naar de hdd van de Columbus heb gekopieerd. Toch zit er dan verschil in. Ik ga morgen nog wat meer testen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan Onderaan