Speaker kabels standaard in de achter deuren?

Hello collega fabia rijders :-)

Weet er iemand of er in de f3 en f2 standaard speaker kabels voorzien zijn in de achter portieren?
Of dient men die zelf te trekken indien je speakers wil bij plaatsen in de origineel voorziene plaatsen?

En 2 de vraag dan: zijn de radio's voorzien om de speakers aan te sluiten dan?
Het gaat over een Swing in de f3 en een Dance in de f2...

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Grtjs
 

Niels83

Forumguru
Mijn dance heeft 4 speakers. Dus dat is 1 antwoord. Maar draad is toch zo getrokken. Half uurtje werk.
 
Laatst bewerkt:

Ordinarrator

Actief lid
Oke, het is al eventjes geleden, maar @Niels83 weet het vast nog wel. Waar trek je die kabels dan langs?

Ik ben ook aan het kijken naar de mogelijkheid om speakers in de achterdeuren te plaatsen, maar ik kom er niet helemaal uit waar ik de kabel dan lang zou willen/kunnen trekken.
 

Cordoba

Forumguru
Voor een jonge F3 ligt het lastiger dan voor de eerste F3's. In elk geval vanaf modeljaar 2017 (2016 durf ik niet te zeggen) is het zo dat achterspeakers ook vrijgegeven moeten worden via VCDS, alleen kabels trekken en speakers monteren is niet genoeg. Modeljaar 2015 en vroeger hoef je de later toegevoegde achterspeakers niet via VCDS aan te melden.
 

Antera

Donateur
Ook de eerdere radio's moesten de achterspeakers aangemeld worden afhankelijk van het type radio. :-)

De nieuwere nog niet gezien maar vermoed ook daar die mogelijkheid zodat de instellingen zoals fader enz kan werken.
 
Bovenaan Onderaan