Spatlappen op O3 met 18inch wielen?

Rudeboy

Nieuw lid
Super 18inch wielen, alleen vaak wassen als je netjes wilt blijven rijden. Iemand ervaring met spatlappen?
 

Gieliovd

Forumguru
De ervaring is dat men het eruit vindt zien als een ouwelullenbak.

Zou ze zelf ook wel willen want de wagen ziet er na 1 ritje al niet meer uit. Echt niet.

16, 17 of 18 inch maakt dan echt geen zak uit... de omtrek is toch gelijk. De breedte neemt ook niet opeens echt toe.

De vraag is dus meer: wat vinden we van spatlappen?

Ik had ergens een fotosessie van een Combi met flappen. Engelse site... in Engeland zijn ze er gek op schijnt.
 

Desperado

Forumguru
Ik heb het ook al overwogen voor de O1. Van de wasstraat naar huis en hij is alweer smerig, maar ja.....het is wel oubollig die dingen
 

Noord26

Forumguru
Nooit meer. Verneem dat het vuil een beetje blijft zitten tussen spatlap en de auto. Waardoor er juist op die plaats veel eerder corrosie op treed.
 

hemi24

Forumguru
Nooit meer. Verneem dat het vuil een beetje blijft zitten tussen spatlap en de auto. Waardoor er juist op die plaats veel eerder corrosie op treed.

Corrosie aan je kunststof achterbumper?!?

Zie hier: http://www.superskoda.com/Skoda/OCTAVIA-III/Octavia-III-rear-mudflaps-original-Skoda-autoas

5E0075101-3.jpg
 

guitar_billy

Senior Member
Voor de topic starter die 18 inch wielen heeft; wordt zo een auto ook niet (extra) vies van het feit dat de wielen verder naar buiten staan dan bijvoorbeeld 15 inch 195 breed?

Dus ik vraag me ook af of de huidige spatlappen nog wel helpen, zie er soms nog wel eens voorbijkomen met regen, en de spray is net zoveel als zonder lappen.
 

MaRco2

Forumguru
Super 18inch wielen, alleen vaak wassen als je netjes wilt blijven rijden. Iemand ervaring met spatlappen?

Ja, heb ze er rondom op zitten. Zijn mooi subtiel, de zijkanten blijven mooi schoon, achterbumper aan de onderkant is met nat wegdek (al dan niet met pekel) wel snel vuil (slaat door luchtstroming weer terug?) maar dan is de achterkant ook al al flink vies, terwijl de zijkanten nog aardig schoon zijn, maar geen vieze spetters ofzo.
 

SkodaManiak

Actief lid
Maar op deze foto, gevonden in de showroom, lijkt het nog niet zo raar toch? En voor heb ik ze altijd. Achter heeft in mijn optiek niet zoveel zin. ..
 

Bijlagen

  • _E2R3842.jpg
    _E2R3842.jpg
    877,4 KB · Weergaven: 317

Rudeboy

Nieuw lid
Voor de topic starter die 18 inch wielen heeft; wordt zo een auto ook niet (extra) vies van het feit dat de wielen verder naar buiten staan dan bijvoorbeeld 15 inch 195 breed?

Dus ik vraag me ook af of de huidige spatlappen nog wel helpen, zie er soms nog wel eens voorbijkomen met regen, en de spray is net zoveel als zonder lappen.


Dat klopt wel, bij smallere banden zal het meeste door de wielkasten opgevangen worden.
 

Gieliovd

Forumguru
Voor de topic starter die 18 inch wielen heeft; wordt zo een auto ook niet (extra) vies van het feit dat de wielen verder naar buiten staan dan bijvoorbeeld 15 inch 195 breed?

Dus ik vraag me ook af of de huidige spatlappen nog wel helpen, zie er soms nog wel eens voorbijkomen met regen, en de spray is net zoveel als zonder lappen.
Je gaat alleen geen O3 op R15/195-xx zetten.
 

hemi24

Forumguru
Nee aan de rand van het binnenscherm blijft zand icm water hangen (en evt zout). Haal ze er maar eens af na 2-3 jaar en zie de roest daar zitten.

Alleen zie je het pas als je de wielen wisselt.

;)

Heb jij je wielen nog niet gewisseld dan, want het binnenschermi is ook kunststof...


Maar op deze foto, gevonden in de showroom, lijkt het nog niet zo raar toch? En voor heb ik ze altijd. Achter heeft in mijn optiek niet zoveel zin. ..

Juist achter, want daar vervuilt de auto het snelst!
 

SkodaManiak

Actief lid
@hemi24, Mijn ervaring is dat de (schuine) achterruit van een combi toch wel smerig wordt, achterspatlappen of niet. Ik vind achterspatlappen meer horen bij een VW Bora. En dan zie ik in gedachten zo'n ouwe boer uitstappen met rubberen laarzen en een witte pet :deuk:
 
Bovenaan Onderaan