Spannend moment

Voor de mensen die graag bij een bepaalde pomp willen tanken is de onderstaande foto het resultaat. Ik durfde het niet meer aan om nog eens 20 kilometer verder te gaan rijden voor een BP. Er ging trouwens 53 liter in de tank.

107spannend.jpg
 

ougie

Forumguru
Niet erg slim, voor het zelfde geld trek je rommel uit de tank, de dieselleiding in en moet je het hele spul laten doorspoelen. /forum/images/graemlins/frown.gif
 
</font><blockquote><font class="small">Citaat: ougie</font><hr />

Niet erg slim, voor het zelfde geld trek je rommel uit de tank, de dieselleiding in en moet je het hele spul laten doorspoelen. /forum/images/graemlins/frown.gif

[/ QUOTE ]

Ik dacht dat tegenwoordig de brandstoffen wel een beetje schoner zijn dan vroeger waardoor dit soort acties zonder problemen kunnen. /forum/images/graemlins/2133.gif
 

Dey

Actief lid
De meter staat niet onderaan in het rode gedeelte, denk dat je hier nog ongeveer 50km mee had kunnen rijden.
Heb een keer 54,8 liter getankt met een 55 liter tank, bovendien zit er altijd een extra reserve van ongeveer één liter in een tank.
 
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Rogier</font><hr />

</font><blockquote><font class="small">Citaat: ougie</font><hr />

Niet erg slim, voor het zelfde geld trek je rommel uit de tank, de dieselleiding in en moet je het hele spul laten doorspoelen. /forum/images/graemlins/frown.gif

[/ QUOTE ]

Ik dacht dat tegenwoordig de brandstoffen wel een beetje schoner zijn dan vroeger waardoor dit soort acties zonder problemen kunnen. /forum/images/graemlins/2133.gif

[/ QUOTE ]

Een collega van me heeft vorig jaar zijn tank compleet leeg gereden met als gevolg een defecte brandstofpomp door alle troep die onderin de tank zat. Duur geintje kan ik je meedelen, moet je niet te vaak meemaken zoiets.
 
Ik heb gehoord dat wanneer je tank helemaal leeg is het erg slecht is maar wanneer er nog een beetje in de tank zit het allemaal wel meevalt. Dat is dus niet waar?
 
De rillingen gaan over mijn rug...

Ik wil/moet altijd Shell tanken, dus ik tank meestal al voordat het lampje gaat branden.

Ik vind het wel super trouwens dat ie al vanaf 100km resterend gaat piepen, op mijn oude leon was dat 60km en dat vond ik toch een beetje weinig...
 

Dutch4x4

Senior Member
Ach, soms moet je gewoon eens gevaarlijk leven, nietwaar? /forum/images/graemlins/grin.gif /forum/images/graemlins/wink.gif
 

nomad

Senior Member
Ja maar als je dan dit weer ziet na een volle tank...
Dan ka je weer ff vooruit. Hij heeft heel even op 1200 gestaan, maar toen kreeg ik geen scherpe foto /forum/images/graemlins/bye.gif
 

Bijlagen

  • 23069-IMG_0760 (Custom).JPG
    23069-IMG_0760 (Custom).JPG
    28,8 KB · Weergaven: 34

Mark

Banned
Zit er normaal geen leegrijdbeveiliging op?
Bij mijn mondeo was het onmogelijk om de dieseltank volledig leeg te rijden, bleef steeds een x aantal liters in.
Dit was speciaal zo ontwikkelt om na het opnieuw tanken zonder problemen te kunnen starten, tevens werd er zo belet dat er troep in de moter kwam.
 

higgy

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Mark</font><hr />

Zit er normaal geen leegrij-beveiliging op?
Bij mijn Mondeo was het onmogelijk om de dieseltank volledig leeg te rijden, bleef steeds een x aantal liters in.
Dit was speciaal zo ontwikkeld om na het opnieuw tanken zonder problemen te kunnen starten, tevens werd er zo belet dat er troep in de motor kwam.

[/ QUOTE ]
Dit klinkt wel heel cryptisch. Zat er een klein Perpetuum Mobile in of zo? /forum/images/graemlins/grin.gif
(zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Perpetuum_mobile )
 

Erikje

Actief lid
ik las in de O2-handleiding dat je bij een echt lege tank gewoon bijvullen en dan maar blijven starten totdat ie weer aanslaat.
 

Matra_Murena

Actief lid
Bij een echt lege tank, helmaal doorgereden totdat hij ermee stopt kan je gelijk naar de garage voor een nieuwe katalisator! Ook geen goedkoop grapje.
 

Mark

Banned
</font><blockquote><font class="small">Citaat: higgy</font><hr />

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Mark</font><hr />

Zit er normaal geen leegrij-beveiliging op?
Bij mijn Mondeo was het onmogelijk om de dieseltank volledig leeg te rijden, bleef steeds een x aantal liters in.
Dit was speciaal zo ontwikkeld om na het opnieuw tanken zonder problemen te kunnen starten, tevens werd er zo belet dat er troep in de motor kwam.

[/ QUOTE ]
Dit klinkt wel heel cryptisch. Zat er een klein Perpetuum Mobile in of zo? /forum/images/graemlins/grin.gif
(zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Perpetuum_mobile )

[/ QUOTE ]

Sorry, was wat onduidelijk.
Als er nog maar een x aantal liter in de tank was simuleerde de boordcomputer dat de moter geen brandstof meer kreeg, hij begon onregelmatig te lopen en na een paar kilometer liet de boordcomputer de moter gewoon stilvallen.
Dit was om te beletten dat er lucht in de leidingen komt en troep in de moter, zo kon je na het tanken ook opnieuw starten.
 
Bovenaan Onderaan