Sos storing noodoproep functie.

EdK

Forumguru
ZAl wel een merk batterij zijn, die zijn altijd stukken duurder.......
Wel dan maar een duracell er in solderen.....

jesse_s93

Forumguru
Overigens wel erg zonde om nu nog een flinke smak geld te moeten investeren in een systeem dat straks toch niet meer werkt. Voor MIB2 systemen geldt namelijk dat na het uitschakelen van 2G/3G de ecall functie niet meer werkt.

Weet iemand hoe dat zit qua apk-keuring? De auto's moeten de systemen aan boord hebben, maar werken straks niet meer omdat de hardware niet meer compatible is. Skoda biedt geen alternatief, enkel de mededeling "no remede due to outdated technology". Als autofabrikanten daar zo "makkelijk" mee om kunnen gaan, waarom is het dan nu wel een heikel punt bij de apk?

Antera

Donateur
Het is in dit model max 15 minuten werk om de accu te vervangen de accu is helaas geen standaard accu.

Tees

Donateur
Wordt duur verkocht, dat Li-ion accuutje. Ziet eruit als 2 18650 batterijen in een hoesje net een BCMetje erbij. Maar dan voor €65 dealerprijs (en online niet zo gek veel goedkoper te vinden).

Ben wel benieuwd of je de huls wel eens open het geknipt @Antera, of er gewoon standaard Li-ion batterijen inzitten. Spanning is 7,3V, dus dat zijn 2 Li-ion cellen (3.65V per stuk) in serie (zoals de vorm al vermoedde). Dan zou je voor een fractie van die prijs klaar kunnen zijn.

Hallo, Ik heb sinds de kerstdagen een melding SOS noodoproepsysteem werkt beperkt.
Ik heb een octavia 1.5 tsi milt hybride met dsg uit 2021.
Opnieuw opstarten van multimedia en het tijdelijk verwijderen van zekering nr. 19 hebben niet geholpen.
In de MySkoda app lees van het beëindigen van 2G/3G netwerk. Dit zou met software update verholpen kunnen worden.
Hebben al meer leden deze foutmelding gehad en hoe zijn deze opgelost.
Even eerst informeren voordat we weer naar de dealer moeten.

Alleen het 3G netwerk van Odido is nog in de lucht tot augustus dit jaar. Voda en KPN hebben het allang uit staan. 2G is bij KPN en Voda nog wel in de lucht. Maar gezien de infotainment updates etc die dat ding binnen harkt moet dat toch gewoon standaard al een 4G modem wezen? Dus die 2G/3G update lijkt me niet relevant.

• Leuk
Waarderingen: Tees

Tees

Donateur
Dat er een 4G modem in zit, betekent niet dat ie die voor de SOS functie gebruikt. Dat is volgens mij nou juist de inhoud van de aoftwareupdate, dat ie dat voortaan via 4G doet.

Drukkert

Senior Member
Om dan te horen dat je minimaal 6 weken kunt wachten eer je aan de beurt bent....... :koffie:
We rijden er vrolijk mee door hoor, niet echt een issue.
Komt wel wanneer ik een volgende keer bij de dealer moet zijn met iets wat wel belangrijk is.

Ik zit niet te wachten op weer een dag de auto kwijt omdat Skoda het verdomt om een leenauto te geven in geval van garantiezaken...

EdwardP

Forumguru
Ik heb deze melding ook gehad, bleek een lege batterij te zijn van het systeem. Vervanging bij de dealer kost rond de € 300. Is natuurlijk geen standaard batterij.

MJ_Mannes

Nieuw lid
Goedendag, ik ben nieuw op het forum. Ik heb gezocht naar het voorstel treadje maar deze niet kunnen vinden. Mocht deze er zijn dan stuur ik daar graag een berichtje in.

Ook wij hebben sinds enkele weken deze storing. Is het altijd nodig om naar de vag garage te gaan? Of zal een normale garage ook de melding in developer mode kunnen resetten. Of uit kunnen lezen of de accu defect is. Zoals eerder aangegeven is ook hier alleen de diagnose al 150 euro.. ben trouwens woonachtig in Delfzijl dus veel zal er wel niet in de omgeving zijn

Drukkert

Senior Member
Dat zegt de PON dealer in Amersfoort, leenauto moet betaald worden als de auto voor garantiezaken naar de werkplaats moet. Uiteraard ook als de auto voor een beurt naar de garage moet, dat snap ik dan nog.
Wanneer ik de vraag neerleg bij Google Gemini wordt dit bevestigd.

Hiervoor reed in Opel, deze biedt wél gratis een leenauto in geval van garantiezaken.

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan