Sonniboy beschikbaar voor O3 Combi

LeCoq71

Actief lid
Ik heb vandaag de set van Sonniboy besteld. Overwoog ook om via Superskoda eerst te bestellen. In sommige berichten lees ik dat de kwaliteit net iets beter lijkt, vandaar dat ik voor de Sonniboy ben gegaan. Ik kan deze overigens via mijn werk bruto declareren wat toch weer scheelt :greedy:. Zal een verslag/ impressie plaatsen.
 

LeCoq71

Actief lid
Zoals beloofd zou ik nog wat impressie foto's plaatsen van de sonniboy schermen. Ik ben zeer tevreden moet ik zeggen:yeehaa:. Kwaliteit en afwerking zijn zeer goed en schermen zitten er strak in. Alleen de schermen voor de achterportieren heb ik nog niet geplaatst. Plaatsing gaat zeer gemakkelijk en handleiding is eenvoudig en duidelijk.

In combinatie met sunset vind ik het nog mooiere uitstraling geven naast natuurlijk de functionele werking ;).
IMG_20150625_210526.jpg IMG_20150625_210702.jpg IMG_20150627_180230.jpg IMG_20150627_180324.jpg IMG_20150627_180331.jpg IMG_20150627_180339.jpg IMG_20150627_180349.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,

Met de vakantie op komst, ook maar eens aan het kijken naar deze zonwering.
Weet toevallig iemand of er nog een webshop is welke momenteel korting biedt?

Daarnaast een vraag voor LeCoq71: wat zijn jouw bevinden qua achterraam i.c.m. de al aanwezige verduistering van de Sunset? Wordt dit niet te donker om fatsoenlijk zicht te hebben (zowel overdag als in de avond)?
 

LeCoq71

Actief lid
@cremerhm , overdag vind ik het zicht vrij goed nog. Je kan voldoende zien wat er aan verkeer achter je rijdt. Met 's avonds rijden heb ik nog geen ervaring opgedaan. Ik schat in dat het wel een stuk donkerder het zal zijn. Waar ik vooral benieuwd naar ben is, hoe donker het in de auto blijft i.v.m. 's avonds/ 's nachts rijden met kinderen. Ik zal dit nog laten weten.
 

EdK

Forumguru
Met 's avonds rijden heb ik nog geen ervaring opgedaan. Ik schat in dat het wel een stuk donkerder het zal zijn.
Ja uiteraard is het wat donkerder, maar de medeweggebruikers zullen dan ook hun lichten voeren en dan zie je ze echt prima hoor.
Mijn ervaring is dat als er eens één achter je zit met iets verkeerd afgestelde verlichting dat het dan minder hindert.

En bij mij zitten ze er nu het gehele jaar gewoon in, en komen er alleen uit als de ramen weer eens een wasbeurtje aan de binnenzijde nodig hebben
 
Dank voor bovenstaande reactie!!
Nu "alleen" nog even wennen aan de prijs....
Auto zit nog 4 jaar in de lease, dus dat is 45euro per jaar ;)
 

LeCoq71

Actief lid
@cremerhm , check anders nog je de schermen kan declareren via je werkgever. Ik kon dat namelijk wel doen (is fiscaal toegestaan) en dat kan je wellicht de helft van aanschaf schelen. Het bedrag ik binnenkort gewoon weer bruto verrekend.
 
Dank je voor je tip LeCoq71! Ik ben echter de enige binnen ons bedrijf met een leasebak,....dus hoe al die regeltjes precies werken weten ze niet. Dus ik begin niet eens met de vraag te stellen ;)

Wat ik me trouwens nog af vraag: werkt het dimmen van de buitenspiegels nog wel als je achterraam bedekt met een Sonniboy? De sensor voor de buitenspiegels staat naar mijn weten gekoppeld aan die in de binnenspiegel, maar die zal niet meer voldoende licht ontvangen ivm de Sonniboy?
 

CDK

Forumguru
Wat ik me trouwens nog af vraag: werkt het dimmen van de buitenspiegels nog wel als je achterraam bedekt met een Sonniboy? De sensor voor de buitenspiegels staat naar mijn weten gekoppeld aan die in de binnenspiegel, maar die zal niet meer voldoende licht ontvangen ivm de Sonniboy?

Dat klopt, als het binnen TE donker blijft, dan dimmen de spiegels buiten ook niet meer.
 

LeCoq71

Actief lid
Zo... de laatste schermen zijn geplaatst. :tegek:
Ziet er strak uit :cool:
 

Bijlagen

  • IMG_20150711_124117~2.jpg
    IMG_20150711_124117~2.jpg
    1,2 MB · Weergaven: 103

Joske

Forumguru
Beetje nagellak op sensor doet wonderen. Check ff eerdere posts
Mss toch even verduidelijken WELKE sensor jullie bedoelen? ;)

Kant voorruit of kant zetels.... :lezen:

Stukje plakband lijkt mij trouwens beter ifv verwijderbaarheid winter/zomer en bij inleveren?
 

heusinkveldb

Forumguru
Hoewel de sonniboy producten me erg aanspreken, heb ik vooral behoefte aan shades op de ramen van de achterportieren en minder in de kofferbak van de combi.
Vandaar dat ik de X-Shades waar @isonic125 over begon maar heb besteld.
Wel een beetje een ruw bestelproces: Slowaakse website met beperkt engelstalige informatie, waar ik na het weekend een mail reactie kreeg met een invoice & een mail adres om het geld via Paypal aan over te maken.
Even afwachten hoe dit proces verder verloopt, anders hebben we altijd de Paypal aankoopbescherming om op terug te vallen ;)
Zodra ze binnen zijn zal ik een topic aanmaken om de ervaringen te delen

Heb je ze al binnen?? ik zie nu namelijk dat de website niet meer beschikbaar is.
 

LeCoq71

Actief lid
Hele vakantie veel profijt gehad van de zonwering. Scheelt toch iets in welke mate je auto verandert in een sauna. 's Avonds werkt het dimmen van de spiegels niet door de zonwering, maar ik heb dit niet als hinderlijk ervaren. Een voordeel vind ik ook dat de kinderen meer blijven slapen wanneer je op een snelweg rijdt met veel verlichting zoals in België.

Verder ziet het er overdag ook wel strak uit :jaja:.
 
Bovenaan Onderaan