Software versies ECU en DSG

haassie

Forumguru
Vandaag weer eens ter controle met obd11 mn auto uitgelezen om te zien of er geen storingen in zitten. Doe ik om de zoveel tijd….rare tik ontstaan tijdens het bezit van mn superb haha.

Na een hoop geklooi op een oud android device de laatste versie van obd11 geinstalleerd en scannen maar. Gelukkig geen meldingen.

Bij het rondkijken in de modules viel me op dat er wat recentere software versies zijn. Nu is mijn auto getuned en vraag me af of deze afwijkende versies hier uit voort komen? Wordt er uberhaupt nog actief geupdate op oudere hardware.

motormgmt 0030 vs 0090
Dq200 9699 vs 9999

kan je ergens zien wat deze updates doen?
 

Bijlagen

  • 382E0745-FFD1-4B03-AA73-7E41EBFCE549.jpeg
    382E0745-FFD1-4B03-AA73-7E41EBFCE549.jpeg
    926,2 KB · Weergaven: 25
  • 1FF71194-D818-4E26-9BEE-E5E3A271CCB6.jpeg
    1FF71194-D818-4E26-9BEE-E5E3A271CCB6.jpeg
    1,6 MB · Weergaven: 24

Eltjo

Forumguru
Op hw versie zoeken?
Begrijp je nieuwsgierigheid en zou ook willen weten of je er iets aan hebt, maar als het al lang zo werkt.....
Al dat geüpdate werkt niet altijd positief uit en leidt soms tijdens het proces tot problemen.
 

haassie

Forumguru
Het werkt ja maar nog steeds voor verbetering vatbaar zeg maar haha….aangezien dit raakvlak heeft met motor en versnellingsbak vroeg ik het me af…. Mss te herleiden naar TPI’s met een beschrijving…
 

Tees

Donateur
Ik denk dat tuning sowieso wat doet met je software versie. Ik weet niet of de tuners elke keer hun tuning toepassen op de laatste ECU software, of dat ze 1 softwareversie hebben die ze aangepast hebben. Hangt vast samen met hoe moeilijk het is elke keer de software aan te passen.
Ik vermoed dat je als particulier niet kan vinden wat de verschillen tussen verschillende softwareversies zijn. Dealers zullen t vast in kunnen zien, als ze dat snappen :-)
 
Bovenaan Onderaan